FTp-program
Någon som har tips på gratis FTP-program att skicka upp bilder till internet med?
mvh Martin

Har du kollat bland länkar, jag har petat in rätt mycket där om hemsidor.
Hälsningar
Robert
#1. Ja, men hittar inget där. WS FTP Light som också är det jag använde tidigare (som även är länkat från den sidan) är inte längre tillgängligt.
mvh Martin
Eller varför inte vanliga Utforskaren i Windows?
Mvh // Johan
#3 Tack, det funkar fint!
mvh Martin
#4 Kan man använda den som FTP-klient? Mer än jag visste :D
mvh Martin
Jodå. Går jättebra. Skriv in adressen i adressfältet bara, behöver du inloggningsuppgifter får du en inloggningsruta, men kan också skriva ftp://username:password@ftp.site.com/.
Rätt skönt eftersom drag&drop fungerar precis som vanligt.
Däremot fixar den inte att fortsätta en avbruten ned/uppladdning, utan den börjar om från början om något går fel. Inte lika bra som ett "riktigt" ftp-program, men duger för enklare saker.
Mvh // Johan
#7 Nytt för mig! Bra tips!

Problemet med att använda iexplorers FTP stöd är att det endast fungerar i PASIVE mode. Många FTP Servers kräver att man kör i ACTIVE. Vet dock inte om det går att ändra. :-)
På www.downloads.com kan du hitta många gratis FTP klienter. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Sen finns ju alltid gamla kära kommandopromten, om vi pratar WinXP eller där omkring, alt DOS eller terminalföster för LINUX/Mac OSX
Skriv "ftp" och du kan sedan ansluta till ftp server, ange användare/pwd "ls" för att lista vad som finns, "get" eller "put" tillsammans med sökvägen för ned eller uppladdning….men visst är det väl skönt att det finns folk som byggt gratisapplikationer…
Kan dock vara användbart om du sitter på någon annans dator där man inte kan/får installera något.
//donSisu

Jag använder WS_FTP 95 som jag använt i många år. Jätteenkelt att hantera och funkar perfekt. Jag laddade hem det innan alla började ta betalt för sina program och ligger bara i en mapp, vill någon ha det så kan jag skicka det. Bara att lägga mappen i c:\program och köra. :)
Det är superbt om man ska lära någon som inte har någon kunskap alls om hemsidor och ftp eftersom det är så enkelt och inte har speciellt många inställningar.