Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 321 ggr
rumpino
0

Manual till Canon?

fick bara en digital manual till min IS3'a .. skrev ut ca 170 sidor i A4 format o det är ju hur otympligt som helst .. levereras alla kameror med sånna här sk*t manualer nu för tiden?

fick tipset från annan sajt att försöka byta till mej från nån norsk el dansk sida men jag vet ingen sån .. varför skulle de leverera en svensk manual med en kamera som säljs i utlandet, alltså en 'full' manual.

ringde canon support o de hade ingen … inte än iaf då kameran var så ny … får väl exprimentera fram tills de kan fixa en .. undrar hur mkt de vill ha för den manualen =/

Robert
0

Jag har köpt mina kameror i tyskland och fått då tyska manualer i pocketformat. Det går att läsa även om jag nu inte kan språket, men det hade underlättat om det var på svenska eller tyska. Om du köper kameror utomlands så säljer Canon manualer för 500 kr/st på svenska.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Jag fick min med flera tryckta manualer.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Martin
0

#0 Jag har också köpt en S3a och stötte på samma problem. Jag valde att skriva ut manualen dubbelsidigt, och har sedan satt ihop den i x antal olika kompendier - hyfsat "avsnittsindelat". Då blir det iaf hanterbart - men jag håller med om att det är ett intressant förfarande att "spara pengar" (för det borde vara därför Canon inte själv trycker den och skickar med den som en behändig bok eller liknande) på en produkt som de gissningsvis vill sälja för de mer avancerade funktionerna som finns på den. Men möjligen lägger de det mesta krutet på sina digitala sýstemkameror istället?

mvh Martin

Niklas
0

Om man väljer att skriva ut den med fyra sidor per A4 blir det nog likadant format som den tryckta.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

rumpino
0

blä va jobbigt .. ringde igen o hörde, det de kan erbjuda är att skriva ut manualen o skicka den .. dvs i A4 format … för 200kr =(

lyckas inte skriva ut dubbelsidigt i min reader .. men som niklas skriver kan jag skriva ut flera sidor på en iaf. då blir det massa klipp o klistra sen gissar jag.

Robert
0

#5, kan du inte ha manualen i datorn dom pdf?

Hälsningar

Robert

rumpino
0

jo .. men jag tycker det är trevligt o ta med manualen när man tex är ute o reser o bläddra lite i. alltid lär man sig något nytt.

Martin
0

#5 Om din skrivare inte klarar dubbelsidigt, så får du väl göra det manuellt. Skriv först ut alla udda sidor, vänd på papperna och sätt dem i skrivaren igen (på "fel håll", så att den skrivna sidan inte skrivs igen). Skriv därefter ut alla de jämna sidorna. Vips, så har du dubbelsidigt.

/Martin, som numera inte behöver konstra till det för att få det dubbelsidigt :D

mvh Martin

Margareta
0

Jag köpte min Canon EOS 350D med tysk manual för att företaget hävdade efteråt att det var den billigaste varianten (jag kände mig lurad och klagade). Det kändes trist med tanke på att min 12-åring LiNeX är så intresserad av kameran.

Sen hittade jag samma kamera till ett lägre pris med svensk liten tryck behändig bok. Då lämnade jag tillbaka den första kameran (ngt använd) och köpte den billigare från DustinHome istället.

Jag fick lämna tillbaka den för att jag inte blivit informerad om att manual på svenska saknades.

Numer pensionär i Nynäshamn