Vad borde jag välja?
Hejsan! Nu om en vecka ska jag köpa mig en systemkamera. Det står mellan Nikon D40 och Canon EOS 400D.
På Nikon D40'n har jag hittat ett erbjudande på 5.000:-(eller om de va 5.500:-) där ett Sigma 55-200mm medföljer. Ifall jag skulle köpa Canon EOS 400D'n skulle jag inte kunna köpa till någon optik utan bli tvungen att använda kit-objektivet hela sommaren.
Tror ni jag klarar mig med en Canon eos 400D och ett 18-55 mm under en hel sommar, eller borde jag satsa på Nikon D40'n och Sigma 55-200 mm(ink. 18-55mm)?
Det jag fotar mest är hästar och natur :)
//Emma
Hälsningar Vemsan

Hej Emma,jag hade utan att tveka valt med 55-200mm.Då blir du mer allround, om du förstår vad jag menar.Det är ju oftast ekonomin som bestämmer valet.

Håller med #1
Du kommer ju kunna variera dina bilder lite mer och du kommer redan från första början att kunna utveckla dig snabbt.
Hade det varit jag så hade jag satsat på Nikon D40 alternativet.
Berätta sen vad du valt och hur det gått samt hur nöjd du är
Lycka till
//Mandy

ja just det… och ladda upp bilder när du börjat peppra med kameran =)

Hur mycket kan du betala för kamera som mest?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#1: Okej (; jo just nu tippar de mot 40D'n (:
#3: Tror jag tar D40'n (; Och jag lovar att hålla er uppdaterade om hur det går (:
#4: 6.000:- det blir födelsedagspresent ifrån mormor (;
Hälsningar Vemsan

Snäll mormor du har….
#6: haha jaa ;D
Hälsningar Vemsan
Jag köpte ett Canon EOS 400D kit :) Min mamma var helt underbar och köpte mig ett Sigma 70-300mm F4-5.6 <3 Är otroligt nöjd med köpet :D Lägger upp 4 bilder som jag har fotat med den (:
Hälsningar Vemsan

fina bilder… snäll mormor och mamma du har =)

hur kommer det sig att du valde canonen ändå? även om du "fick" ett objektiv till nikonen? bara undrar =)
#14: För att jag har fotat med canon tidigare och tyckte den verkade bra ;)
Hälsningar Vemsan