Foto iFokus

Foto

Etikett: landskap-och-natur-ej-kritik
Läst 721 ggr
bubbelbubbel
0

Store mosse nationalpark.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åker förbi store mosse varje dag påväg till och från jobbet.
men har ändå bara varit där en gång i mitt liv.
det är så otroligt vackert där.

förra veckan brann det nått fruktansvärt där, och jag fick för mig att nu ska jag banne mig åka dit och fota. och det gjorde jag, här får ni lite resultat. :)

denna bilden är den sidan som brann..

bubbelbubbel
0

denna är ännu mer brännskadat.

bubbelbubbel
0

på denna bilden ser man att det har brunnit i vissa träd, och i andra inte, vilket ibland ger mig en känsla av höst vs. sommar..

bubbelbubbel
0

ännu mera bränt..

bubbelbubbel
0

..och ännu lite mer..

bubbelbubbel
0

..och från att gå från det sönderbrända till dethär, behöver man bara passera vägen..

Martin
0

Häftiga skillnader! Naturens under (jo, man får väl faktiskt se skogsbränder som det, även om det i modern tid väl ändå oftast är människan som är upphov till bränderna) upphör aldrig att förvåna.

mvh Martin

bubbelbubbel
0

i detta fall var det ju till viss del människans under, men även teknikens, skulle jag vilja påstå, då det faktiskt var tåget som tände på…;P men tack, jag gillade med skillnaden, och speciellt när man bara behövde gå över vägen..

[mingdie]
0

Bra bilder. Skulle vara kul att se hur det ser ut nästa vår när allt det nya börjar växa upp igen. En skogsbrand är ju slutet av en tids epok och början på nästa.

Hälsningar

Eddie

Robert
0

#5, om du tar bort hälften av gräset så har du en rätt bra landskapsbild.

Hälsningar

Robert

bubbelbubbel
0

men det är ju sumpmarken som är hela grejjen ! då kan jag ju inte ta bort det ;)

Robert
0

#10, det jag tänkte på är att om du beskär bilden så att ungefär hälften av marken försvinner så får du en bättre komposition, det blir panorama effekt av det hela.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Vi passerade där i måndags på väg till High Chaparral.

bubbelbubbel
0

menar du mer såhär då robert ? har en annan bild med.
hoppas bara jag fick med rätt. haha.

då besökte du mina hemtrakter då bosse, det kommer mycket folk hit på sommaren. :)

Robert
0

#13, exakt. nu är jag ingen lanskapsfotograf, men de som fotograferar mycket lanskap gillar att ha något i förgrunden som håller kvar ögat i bild eller leder in. Stora stenbumlingar är bra att ha eller något att maffigt. Nu har du en liten buske nere till vänster, alltid något :)

Jag öka kontrasterna i din bild och färgmättnaden.

Hälsningar

Robert

bubbelbubbel
0

ah, blev inte så tokigt inte :) tänkte inte ens på den lilla busken, man hittar alltid lite extra efter ett tag.
jag tror även att store mosse inte gör sig på bild, så bra, men i verkligheten…värt ett besök ! :)