Barn och kameror
Hej
Jag tycker det är kul med all uppmuntran som dom unga fotograferna får på forumet. Många gånger ser barn möjligheter där vi vuxna ser begränsningar. Var ute och fotograferade för jobbet häromdan med min 11 årige son. Efter jag tog mina bilder fick han låna kameran. Han tyckte att mitt fot på en båtmast var bra men att hans var coolare. Jag kunde inte argumentera efter att ha sett hans foto. Detta är vad jag såg.
http://i55.photobucket.com/albums/g153/mingdie/Uploads/IMGP1661-01.jpg
Detta var vad han såg.
http://i55.photobucket.com/albums/g153/mingdie/Uploads/IMGP1657-01.jpg
Hälsningar
Eddie
Det är underbara kort båda två, och framför allt ihop. Så lika (det är ju samma motiv), men ändå så annorlunda. Har man det bildseendet när man är 11 så lovar det ju gott!
mvh Martin
Jag håller helt med Dig!
Vilken känsla i sonens bild och som #1 sa va fina de är ihop…
Min dotter tar helt klart mer intressanta bilder än vad jag gör. Jag är visserligen amatör, men har ändå knäppt en hel del och förgyllt tillvaron för mina vänner under åren (bröllop och andra begivenheter).
Numer pensionär i Nynäshamn

Intressant, vad du delar med dig utav tänkte jag på igår när vi fotograferade en modell. Vi var två fotografer på samma plats med samma motiv. Vi ser samma sak men fotograferar säkert helt olika.
Din son har ett gott öga för detljer, jag tycker du kan låta honom låna din kamera oftare eller varför inte ge honom en egen? Din son är välkommen hit till FotoiFokus.
Hälsningar
Robert
Tack för era kommentarer. Pojken skall få en egen kamera på födelsedan om två veckor. Han får nöja sig med en Canon A430 men jag är säker på att han kommer att ta interesanta kort med den. Skall se till att han skickar in lite foton till forumet.
Hälsningar
Eddie
Kul! Då kan kanske han och min 12-åriga dotter LiNeX diskutera sina infall!!!
Margareta
Skall försöka få honom att skriva in lite. Han behöver träna lite på sin skrivna Svenska så att skriva lita här skulle vara bra för honom.