Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 526 ggr
neonrosa
0

Kritik på barnporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om dessa bilder på min kusin? Ge hård kritik!

Bild 1

neonrosa
0

Bild 2

Mandylion
0

neonrosa, helt underbara bilder. Jag kan inte komma på något negativt. Bedårande barn

[Fibbe]
0

Fina bilder! personligen skulle jag vilja ha lite mer ljus

Fickludd
0

första bilden tyckte jag var jättebra!

andra bilden däremot tyckte jag att barnet var lite för mycket bortvänt på. hade hon bara tittat liiiiite mer mot kameran hade det varit bättre

neonrosa
0

Tack!

#3 Ljusare, menar du?
#4 Ja, det håller jag med dig om. Dock satt hon inte stilla särskilt länge, så det blev bara 3 bilder, tyvärr!

[Fibbe]
0

#5 precis

neonrosa
0

Kan slänga in den 3:e bilden också. Blev inte riktigt lika nöjd med denna då´man ser lite av hennes öga. Hade muggen varit lite mer åt vänster hade jag varit nöjdare!

Kan tillägga att bilderna är fotade med Canon PowerShot A630.

neonrosa
0

puttar upp lite

Abraur
0

Liite för mörka bilder.
Mycket bra komponerad första bild..muggen kunde ha fått utebli på en sån fin komposition.
De andra bilderna är mer mugghumoristiska tycker jag.
Och bilden där muggen täcker hela ansiktet är inte att helt förkasta i det hänseendet.
Komponera ungen som första bilden ta bort muggen och ljusa upp ansiktet så har du en superbild.
Men kasta för guds skull inga bilder eftersom alla ungar vill se sig i alla situationer när dom vuxit upp.
Och bilderna är inte dåliga alls.
Mvh/-Anders (som egentligen inte är så bra på porträtt)

Lizzan
0

Ser fint ut

Ellsa
0

Jättefint!

[cocuyo]
0

Försök att i regel ha med hela tonomfånget i den färdiga bilden, ungefär så här:

Sedan kan man fortsätta experimentera med hur kontrastkurvan ska ligga eller om man vill ljusa upp eller mörka ner någon enskild del av bilden.