Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 789 ggr
wirsen
0

Två skräddare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada!

Jag var ute och paddlade kajak med min familj för några dagar sedan, vi stannade till vid en liten ö. Jag fick för mig att fota några insekter i vattnet och stötte på dessa två skräddare (som förmodligen parar sig), snacka om rätt tillfälle.

Tycker bilden blev jättebra och skärpan är nästan perfekt, enligt min mening. Jag har beskärt bilden samt ändrat lite i nivåer i elements, annars är den helt oredigerad.

Vad tycker ni om den? kritik tack!

wirsen
0

Denna solnedgång knäppte jag även, när jag var på hemväg från Gotland, där jag studerar. Tyckte den blev bra..

Hippien
0

Härlig solnedgång! Speglingen i vattnet är grymt fin!
Ska själv ner till Gotland (Fårö) på måndag och blir där några dagar och hoppas klämma en hel del bilder där. Återkommer om jag hittar något bra.

Robert
0

wirsen, bra bilder. I #0, det är väl insekter som försvinner lika snabbt som de kom så bra fångat.

#1, bra exponerad bild. Naturfotografer gillar långa zoomar för solen så att den blir riktigt stor. Prova med att ta bort den delen ned i bild upp till där stenpartiet börjar, och räta upp horisonten.

Hälsningar

Robert

wirsen
0

#3 Ok ska prova det! tack för tipset! Ja de är verkligen snabba krabater så en blandning av skicklighet och tur är det nog, hehe!

Elisabet
0

vacker bild! tycker den är perfekt vid första anblick, men börjar sen fundera vad som finns på botten då man ser lite skuggor å sånt.

vackert med skuggan under skräddarna

Horsegirl
0

Förlåt om jag lånar din tråd. Men måste bara slänga in denna bilden. Jag råkade komma på ett flugpar som parade sig :P

Robert
0

#6, underexponerad med ungefär ett stopp, pga vita bakgrunden antar jag. Kompensera gärna med kameran. Bra bild för övrigt!

Robert

Horsegirl
0

Tack