Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 533 ggr
Untill
0

Kritik Ros - NYBÖRJARE.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och fotade Idag , Både inne och utomhus , Denna tog jag inomhus. Jag skriver säkert fler Inlägg snart såfort Jag kan xD Vet att man kan Ha fler Bilder i ett men nåra vill Jag fixa till ^.^

PS. Var Liite extra snäll Mot mig xD Sett så många nybörjare som Bara fått skit och Jag är Verkligen nybörjare , Så att ni vet x3

Untill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild #2 Denna är Min favorit , Fick den skärpa Jag ville Ha ^.^

Och föresten , Som den förra Bilden är denna Inte redigerad i Photoshop eller liknande.

Mandylion
0

Hej!

Jag är nybörjare själv så jag vet att man vill få bra kritik om inte annat konstruktiv sådan för att lära sig att bli bättre.

Din första bild har en fin tanke. Det ser nästan ut som om blomman är ett ljus? Tyvärr lite smått smutsig och skärpan blev inte så jätte skarp men för att vara ny på detta så tycker jag att din bild är rätt fin. Det du kan tänka på till nästa gång är att hitta ett bra fokusområde och sedan att ha med hela blomman/objektet i bild. Bara för att börja och lära sig… sen kan man experimentera mer.

Bild två är jätte fin. Du fick en betydligt bättre skärpa i den bilden. Fina färger som jämnar ut varandra och det blir en fin kontrast. Tyvärr så är dessa två bilder lite brusiga… det kan bero på inställningarna på kameran (du kanske har på autofokus?) samt vädret.

I helhet så är dina bilder fina. Fortsätt att öva.

Hälsningar

Mandy

[Fibbe]
0

Båda bilderna är tagna under, vad det ser ut som, relativt mörka förhållanden. Bild nummer 1 har lite taskig kontrast och för löngt skärpe djup, man ser alltså bakgrunden för skarpt för att blomman ska framhävas på ett bra sätt. Även ljuset i bilden känns mörkt och det ser ut som du har använt högt iso och bilden blivit grynig.

Bild nr2 skulle jag nog vilja komponera annorlunda. Skjälken känns avklippt så du skulle nog backa lite och ställa kameran på högkant.

//Felix