Olycka i Limmared
En Timmerbil körde för ett par timmar sedan ner el-ledningarna till kust till kust tåget Göteborg-Kalmar i Centrala Limmared Har provat att skicka bild till bla expressen blir spännande att se om dom tar med den! Önskar att jag haft ett objektiv vid sådanna här tillfällen.Det var avspärrat så det gick inte att komma närmare.:(

Det var väl dumt! Så det kan gå….
Klart man skulle velat ha ett litet tele då. Det är nog inte omöjligt att någon av tidningarna tar emot dem.
Aftonbladet var ju först med sin nya tjänst, "läsarbilderna" där publicerade bidrag belönas. Det tog inte många timmar förrän Expressen anammat konceptet, och dessutom höjt belöningarna lite (men ett väldigt liknande sifferbelopp). Är det det som kallas för "mördande konkurrens"? :o)
mvh Martin
Usch, det är otäckt med olyckor. Ibland önskar man att man hade en hävare kamera.

Roger, du har tagit in för mycket himmel i din bild så det viktigaste blev underexponerat. Du ska inte vara rädd att fråga om du kan komma närmare. Du kan säga att du har tänkt skicka bilderna till Aftonbladet eller Expressen och med all säkerhet kommer bilderna att bli publicerade på iFokus. Säg att du är en freelancer!
Jag berättade i höstas för hotellchefen i samband med en hotell incheckning om det var möjligt att fotografera på hotellet för jag tänkte lägga upp bilderna på iFokus/resor (ännu ogjort
). Vi fick uppgraderat rum, rundvandring på hotellet och personalen var extra trevlig under hela vistelsen.
Hälsningar
Robert
#4 Haha, gäller att utnyttja.
Som sagt - ofta kan man komma hyfsat nära olyckor - bara man ser till att respektera de som jobbar där (och självklart, offren!). Det finns faktiskt viktigare saker, än att nödvändigtvis få smaskiga bilder att sälja till Expressen eller Aftonbladet. Tycker personligen att etik är en mycket viktig bit inom fotograferingen, och ibland är det ok att inte ta "Bilden", hur gärna man än vill.
mvh Martin
Hur gick det? Kom bilden med i tidningen??
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nej Tyvärr! :(