Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 695 ggr
Jennie104
0

Kritik Nybörjare :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Jag har tagit några kort med min kompakt kamera( 6 megapixlar )

Ni får gärna skriva vad ni tycker om dom, jag är nybörjare.

Bild 1

Jennie104
0

Bild 2

Jennie104
0

Bild 3

Testade samma bild utan svartvit

Jennie104
0

Bild 4

Kommer en bild till

Jennie104
0

Bild 5

Det var den sista ;) De är lite redigerade

senna
0

gillar ingen av dem. du har kapat av trädet på ett fult sett på första bilden. resten av bilderna.. är fula de också.

ParanoIDiot
0

Jag tycker inte någon av bilderna var särskillt intressanta och inte så väl komponerade… Bild 3 (#2) fick jag dock en skön känsla av, och kan inte sluta älska sån blå färg på himlar :)

Taci
0

Vad vill du få fram med bilderna ? Vad tänkte du när du tog dom?

För mig är de ointressanta. Bättre lycka nästa gång!

Clariiz
0

Tycker som #5.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jennie104
0

Ska bara påpeka att det inte är schyst att säga att de är fula.

Jooline
0

#5. Tycker det var lite taskigt av dej att säga att bilderna var fula, kunde du inte istället sagt var hon kunde gjort bättre? Jag tror att hon skulle lära sig mer av det om du gav konstruktiv kritik istället. :)
Här kommer iallafall lite konstruktiv kritik från mej:

Bild 1: Fin siluett, Antingen tycker jag att du skulle haft med trädstammen, eller beskurit bilden smalare och bara fått med några av grenarna.

Bild 2 : Tycker bilden är mysig. Tycker dock antennen från huset stör en aning.

Bild 3: Samma som Bild 2 :)

Bild 4: Gillar den bilden. Kanske kunde du ha beskärt bort lastbilen :)

Bild 5 : Gillar tuvär inte den. Kanske kunde du istället tagit bilden på kyrkan eller bara på en av vassstängerna :)

Hoppas du kan lära dej något av detta :)

ciss
0

Jag tycker att bilderna saknar djup.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

10# Tack så jätte mycket för kritiken ;D Kommer med några nya bilder sedan ska då följa dina råd :D

Jennie104
0

11# Hur menar du?

Starfall
0

Senna och Clariiz… Kan ni inte ge konstruktiv kritik istället för att tycka de är fula?? Måste ni skriva något dumt till Jennie i varje av hennes trådar, oavvsett ifokussajt?? Ledsen

Jennie,, mina första bilder jag tog som nybörjare blev inte i närheten så bra som de du visar här. Jag hade fel Vitbalans, och fel vinklar och blablabla… Men man lär sig efter hand! :) Själv gillar jag bild 2 väldigt mkt, tkr den är skön på något vis.
Det är väldigt bra att bara fota på saker och ting, inte bry sig så mkt om vad det är. Bara fota för att lära sig de olika inställningar och så vidare… så har jag lärt mig fota, det lilla jag kan om man jämför med "proffsfotograferna". Alla är vi nybörjare en gång, och de som är proffsfotografer har så klart oxå varit det. Jag tror du kan bli en duktig fotograf en gång:)

Kramar/Carro

Jennie104
0

13# Tack Carro ;)

Senna och Clariiz-
Bara för det där med Jappo tycker jag inte att ni har rätt till att att säga att mina bilder är fula, ni har också varit nybörjare som Carro sa.

Inbillad
0

Jag tycker om Bild 3, bilden passar bättre i färg eftersom himlen är så fint blå. Har du photoshop skulle jag rekommendera att du manipulerar husssilluetten så att solsticket försvinner från det.

Jooline
0

Håller helt med  #14 :)

Jennie104
0

16# Jag har Photoshop filtre och gimp går det i nått av dem?

Inbillad
0

Det borde gå i det programmen, i stort sett går det att göra i paint :P

Det du behöver göra är alltså att göra silluetten helt svart och för att göra det så följer du kanten med ett markeringsverktyg och fyller sedan i siluetten helt enkelt. 

I photoshop finns några olika lassoverktyg som man använder för att markera kanten, vet inte vilken motsvarigheten är i dina program.

senna
0

#14 - ursäkta mig?! skriver jag "något taskigt" i varje tråd jennie skrivit? jag försöker undvika hennes trådar så mycket som möjligt, men ibland kan man inte hålla sig. - så där har du allt fel.

jennie: jag skiter väl fullständigt i "det där med jappo" - JAG tycker dina bilder är fula, så är det helt enkelt - iaf dessa bilderna.

nästa omgång bilder kanske är finare? vem vet.

Jennie104
0

Senna du har PM!

Nu vill jag ha konstruktiv kritik!

[mingdie]
0

Senna och Clariiz. Om ni inte har konstruktiv kritik så låt bli att kommentera. Att sedan skriva att bilderna är fula är barnsligt och dålig stil. Då är det bättre att ni lämnar forumet.

Jag tycker att den första bilden kunde blivit bättre om du hade lite mer kontraster. Annars gillar jag dom nakna grenarna mot den grå bakgrunden. Av dom andra tycker jag att trean är ett bra försök till motljusfotografi. Du har fått en fin blå färg på himlen.