Kommentarer tack!

Bra bilder Linda. Humlan var lite suddig och getingen ett bi. Fjärilen var fin, synd bara att ena vingen skuggar så att fjärilen blev lite mörk. Ponnyn tyckte jag var bra också. Själv har jag inte lyckats fånga ngn fjäril eller fler humlor, jag lyckades bara fånga ett par hästar och en åsna på bild igår men idag har jag inte tagit några foton alls…ännu.

Var noga med var du sätter skärpan någonstans. En oskarp bild är ofta dålig. Vissa gör det medvetet sk softfocus a la hollywood. Då kanske står för nära dina objekt med din kamera.
Fortsätt och testa dig fram, du lär mycket på det. Och fortsätt och dela med dig utav dina bilder!
Hälsningar
Robert

Tack så mycket båda. Jo jag vet att jag står för nära objektet då jag inte har världens bästa kamera. Nu har jag tagit lite bilder på en humla som hade legat i en vattenhink säkert flera timmar. Jag räddade honom och när han hade torkat tog jag massa bilder. Jag hoppas någon av dom blev bra. Jag delar med mig av dom senare när jag har möjlighet att ladda över dom på datorn.
Jag har också nu haft lite studiefotografering med mina kaniner. Ska lägga in det sen också. Personligen tyckte jag att mina kaniner var jätteduktiga. (Vet ej om jag var det men…) Särskillt Sixten (den mörkbruna kaninen) njöt verkligen av att bli fotad (såg det ut som). Han är annars en stressad kanin och han blev mycket lugnare när jag hade fotat ett tag.
Hoppas ni orkade läsa och tittar in i tråden lite senare då jag hunnit lägga in bilderna.

#7, härligt, var tuff mot dig själv. Välj bort det som är oskarpa, felexponerade och ha kvar de som du tycker är bra.
Fina med dig är att du inte fäster en personlig vikt i dina bilder. Många tar åt sig personligen på kritik och utnyttjar inte kritiken till att utvecklas. Tänk på alla de som tar sig tid till att ens bemöda sig att skriva några rader.
Hälsningar
Robert

Efter att jag hittade denna sidan känns det som om det har blivit mycket roligare att fotografera. Genom att få tips och så. Här kommer kaninbilderna.
Jag har inte fixat så mycket med dom än, bara beskärt. Jag har tänkt fixa några svartvita mm. Men det får bli en annan dag.
Kommentera dessa jättegärna: http://smg.photobucket.com/albums/v201/flingan/Studiefotografering/?sc=3
Och här kommer de två bilderna på humlan.

tyvärr kan man inte se dina bilder för att man inte har lösenordet för att komma in. Humla bilderna är fina kanske något underexponerade men det kan vara min skärm som gör det.

Linda, det tar sig. Skärpan är bättre nu. Kul att läsa att ditt intresse har ökat.
Hälsningar
Robert

Tackar. . . nu har jag fixat det där med kaninbilderna. här är den nya länken. http://smg.photobucket.com/albums/v201/flingan/Studiefotografering/?action=invite

kan fortfarande inte se dem, man måste skriva in ett lösenord

Hoppas detta funkar. http://invite.filmloop.com/x?azj5uOtnobJT5h9sfAozBKW3u/GX6W7u Man kan klicka på bilderna för att få dom i normal storlek.

Ingen som det funkar för?

#16, det fungerar. Det är ett extra program man ska installera vilket jag inte har lust med.
Jag tittar gärna på dina bilder här, dra in dom till fotoalbumet ditt och gör ett bildspel där!
Hälsningar
Robert

Okej jag lägger in dom där då :)

Det fick inte plats så många :( Så jag vet inte hur jag ska göra :(

#19, utrymmet är begränsat till 3 mb, har jag för mig. Ser du till att ha lågupplösta bilder så kan du få in rätt många. Ofta räcker det med att en bild är ca 20-50 kb stora när de är ca 800x600 för att kvaliten ska vara bra.
Hälsningar
Robert

Okej, men jag sätter in de jag tycker blev bäst istället. Orkar inte fiffla med storleken :/