Uppleva rörelsen!
Inte bara ett försök, utan ett bra sådant också! Lite ovanlig bild, just för att det inte bara är det mjuka vattnet som fångas - utan även nivåskillnaden.
mvh Martin

Jag tycker att det var en jätte fin bild (inte för att jag är ett dug expert :P)

Du skulle nästan kunna köra med längre slutartid än vad du har gjort. Då måste du använda stativ. Ha lite större stenar i förgrunden så att ögat har lättare att ledas in i bilden.
Tack för bidraget!
Robert
De bilderna där det är mest "drag" i vattnet är det tyvärr också mest stänk i. Jag tog ca 250 bilder ikväll, mycket med seriebildstagning för att försöka fånga rätt ögonblick. Det gick inte så bra… eller - för att vara första försöket är jag rätt nöjd - men det går såklart att göra bättre. Att det är handhållet är en bidragande orsak. Att det fortfarande var rätt starkt ljus (solnedgång på gång i havet, i motljus alltså). Hur gör man då med långa slutartider - försökte ställa manuellt men då blev det såklart för ljust så det blev helvita bilder nästan?
mvh Martin

marnyman, bra övningar du har gjort. Jag har länge tänkt komma iväg ut och ta bilder på vatten med långa slutartider. Jag skulle vilja ta bilder på en fontän där vattnet har blivit som ett vackert skum.
För det krävs ofta ett neutralt gråfilter för att skala bort ljus. Jag skrev om neutrala gråfilter här, gå vidare…
Hälsningar
Robert
Hej Knusselbo och Martin
Härliga vatten bilder. Om jag får komma med en kommentar så är det att försöka hålla kameran rak så horisonten blir rak. Vatten är något av det svåraste att fota men jag tycker era bilder är fina.
Hälsningar
Eddie
Tack för kommentarerna och tipsen, både Robban och Eddie!
mvh Martin