Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 333 ggr
Thomson1
0

Flugsvampskritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hello!

Någon som vill kritisera? (berömma?)

Mandylion
0

Fin bild men det verkas om att kvaliteten blivit dålig. Känns lite brusig.
Själv har jag svårt för helt centrerade bilder men är det en närbild så går det väl an.

Du får nog lyssna bättre på experterna härinne.

Hälsningar

Mandy

Ellsa
0

Håller med #1.

Thomson1
0

Ok,

det är en skannad bild från ett gammalt fotoalbum. Kan säkert vara bättre om jag letar fram gamla negativ och skannar dom istället.

Mandylion, jag är som sagt sagt ny här på sidan, att lyssna på experter härinne kommer jag att göra, oroa dig inte!

Varför har du svårt för centrerade bilder?

mvh, 

T

Mandylion
0

#3 Jag är också ny på sidan… eller skapligt så jag förstår att du vill ha kritik. Anledningen till att jag hänvisade dig till experterna eller bara lyssna på deras råd mer än kanske mitt är för att de kan saker och ting mycket bättre än vad jag kan för tillfället, men det verka som om jag inte var helt ute och cyklade ändå.

Om man som person vill ha kritik så måste man kunna ta den. Du fick både bra och lite negativ kritik.

Centrerade bilder är tråkiga för mig. Helt enkelt för monotona. Fotografin har för mig nästan alltid känts som att objektet ska vara centrerat och det får mig att tappa fokus helt och hållet. Jag finner det mer intressant att se fokusen coh skärpan ligga på nåt objekt som ligger någon annanstans i bilden än självaste mitten. Därför har jag svårt för helt centrerade bilder. Sen finns det ju dom väldigt bra fotograferna som lcykas skapa konst med sin bild även om objektet är centrerat eller ej.

Hoppas du kan ladda upp orginalbilden… det skulle vara roligt att se den trots min syn på allt.

Lycka till och hoppas att du får ut mycket från denna sajt.

Hälsningar

Mandylion