Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 352 ggr
Marija
0

Skidåkning, konstruktiv kritik

Igår var det SuperG, final, i skidbacken. Jag var självklart där och fotade. Nu när jag äntligen rensat bland bilderna hittade jag två bilder som jag gärna vill ha konstruktiv kritik på. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

Cydonia
0

Åh vad härligt det ser ut! Bild 1 är snyggt fångad. Bra komposition och fina färger. Strecket på himlen stör lite, men annars är den är jättefin fototekniskt, men det där lilla extra saknas, den är inte så spännande.

Bild 2 däremot är hur bra som helst! Jag älskar himlen av någon anledning. ;) Sen är kompositionen ännu bättre, nästan lite vågad, vilket gör att bilden blir mer spännande. Det blåa på snön vet jag inte om jag tycker det stör eller om det hör till, så att man verkligen fattar att det är superG. Men annars har jag inget att klaga på!

Kristall
0

Bild 1: bra fångat. Dock så kunde du gärna ha zoomat in lite mera, så att det inte blev så mkt snö i förgrunden. Annars bra. :)
Bild 2: snyggt! Härlig färg, bra komposition. :) Det blåa stör lite dock, eftersom det skär sig från de andra färgerna enligt mig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Marija
0

#3 och #4 Tack så jättemycket!

Puttar även upp, vill veta vad ni andra tycker också ^^

Bella-R
0

Bild två var ju bara för härlig! Kan inte ge ngn kritik, är så pass ny på detta så kan inget annat säga än att dina bilder var jätte läckra, särskilt tvåan :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Marija
0

#6 Tack :D

Någon fler?

Marija
0

Puttar upp!