Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 766 ggr
Robert
0

Modefotografering

Idag sena eftermiddag var jag och mitt nya team ute på stans gator för att hitta "outfits" för vår session inför morgondagen. Runt Femkanten här i Helsingfors finns det många finska kläddesigners som har sina butiker. Nu kommer vi att få låna kläder för vår fotosession ute på Strandudden.

Stylisten i teamet har massor med olika idéer och har ett fint öga för mode. Hon visade upp en mängder kläder för mig som skulle passa för vår modell och miljö mm. Nu hoppas jag att min stylist Mikaela kan sin sak för det här är helt nytt för mig med modesvängen.

Vi blir 5 personer som jobbar ihop och evt designer. Två fotografer, en stylist, en modell och en makeup artist. Lyckas jag med att få bra bilder så kan mina bilder hamna i en ny finsk modetidning. Håll tummarna för mig, för det här är första gången jag har ett team med mig vid en fotosession.

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

Lycka till Robert, hur har du fått denna möjligheten att vara med i ett sådant team?

Robert
0

Jag tog kontakt med en modellagentur och berättade att jag deltar i en kurs i fashionfotografering. Frågade dom om vi kunde byta jobb, time for cd eller time for prints (TFP eller TFCD). Brand Models i Helsingfors har varit väldigt hjälpsamma. Via dom finns det fler personer som vill bygga upp sin portfölj, prova nya idéer och få erfarenhet. Mycket bra utbyte.

Prova själv via modellbilder.se

Hälsningar

Robert

Hippien
0

Lycka till!!!   Glad
Får vi se lite bilder här sedan? Hoppas det!