Förstorat
För några månader sen beställde jag hem kopplingsringar för att kunna vända på objektiv och få förstoringar upp till skala 7:1. Har fotat lite med dem, men aldrig lagt upp nåt här.
Idag fotade jag i alla fall vattendroppar på tulpanblad i skala 2,5:1 och tänkte be om kritik på bilderna. Både positiv och negativt är välkommet. :)
Första bilden

Jätteläckra bilder

Ursnyggt! //Kristin
Grymt! Älskar färgerna, fast skulle nog inte velat ha hörnen liiite ljusare =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Läckert!
Var har du köpt kopplingsringarna?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Hej! Jattesnyggt! Kan du inte beratta lite mer om hur man gor detta: jag gick in till en canon aterforsaljare och sa att jag skulle vilja kopa mellanringar och de kunde inte riktigt forsta vad jag skulle ha…. kan man kopa kopplingsring till som passar de flesta? Var kopte du? Och vad kostar dom? Och hur fungerar det hela??
Anne
Nice, by the way jag passerar din skola varje dag…
Det finns 2 st fågeldammar ute i skogen där samt en damm med Myskankor på kåbo"växthuset" området som fototips på skoltid..
Tack så mycket för alla svar! :D
#4 Hörnen blir sådär mörka eftersom jag i princip fotar med telet genom ett mindre objektiv med ganska liten bländaröppning (3,5). Då tar själva hålet med motivet upp en mindre plats av hela bilden. Det är lite krångligt att förklara… x)
#5 #6 Kopplingsring och step-up/step-down-ringar är köpta på kaffebrus.com. De är relativt billiga, jag fick allt det jag behövde för ca 200kr. När jag skulle köpa rådfrågade jag bjorsa i en tråd, han förklarade det mesta här. Hoppas det hjälper. :)
#7 Vad skoj, det visste jag inte! Kanske är värt att besöka nån gång på en håltimme. Tack. :)
Läckert :)
Supersnyggt!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Snyggt! Jag tror bjorsa får se upp snart.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Sjukt fint. Kan inte ge dig något negativt…