Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
Jag funderar på att köpa Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS, tycker den verkar vara prisvärd(2500-3000 kr). Ska användas med en 400d till att fota djur/naturbilder och en del sport för lokalblaskan.
Av att surfa runt på olika fotositer har jag fått uppfattningen om att det bara är ett 70-200mm f/2.8L som duger när det kommer till sportfotografering - stämmer det?
Bildstabiliseringen i gluggen borde kompensera lite för den sämre ljusstyrkan, va?
Tror ni jag kan ta bilder med hyfsat resultat med ett monopod och detta objektiv? Sporterna som åsyftas är hockey(inte de mörkaste hallarna och inte de ljusaste), fotboll, golf och hästsport.
Tackar ödmjukast för feedback och eventuellt tips på andra prisvärda objektiv.

Du får vad du betalar för. Har du så att du kan lägga ut 20 k så skulle jag nog köpa ett bättre objektiv, men om du är på budget så kanske du inte har något val.
Hälsningar
Robert

IS kanske kompenserar ljusstyrkan en del. Men IS kan aldrig ersätta stora glasbitar. Annars skulle jag möjligen försöka få tag på ett EF 70-200/4L USM. L-optik ochn USM. Fungerar bra för den som är intresserad av sport.
IS motverkar bara dina egna och kamerans skakningar. Det blir inga kortare slutartider med IS.
Hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
ok, tack för svaren. EF 70-200/4L USM verkar ju ligga på höga 4000 kr, vilket är lite mer.
det är svårt, har ont om pengar men vill ju inte lägga 2500 kr på nåt som jag inte kan använda.
#3 klart du kan använda det! Jag hade en gång ett kasst Sigma 70-300 som jag använde i flera år (innan digitalkamerorna) och det blev många jättebra bilder och rätt sällan det egentligen inte räckte till.
Det är inte världens bästa objektiv men du får anpassa dig efter des svagheter. Då kan du säkert ha glädje av det. Alternativen kostar en hel del mer.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag sparar till ett Canon EF-S 55-250/4.0-5.6 IS, rekommenderades i Digitalfoto för alla och är dessutom i "min prisklass" ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus