Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 877 ggr
Katter3
0

Macroobjektiv

Jag tänkte köpa ett macroobjektiv, men jag vet inte vad jag ska köpa för något. Skulle bli tacksam för lite tips. Det ska passa till en Nikon D50 och som mest kosta runt 4000 kronor.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

neonrosa
0

Det finns rätt många trådar om macroobjektiv, testa att söka. Jag har iallafall hört mycket gott om Tamron AF 90/2.8.

FeliciaS
0

Jag har ett Tamron 90/2,8 till min Canon, skarpt och jättebra objektiv! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Katter3
0

#1 Har testat att söka på iFokus, men det funkar inte. :/

Har funderat på ett Tamron AF 90/2,8, men är inte riktigt säker. Går det att zooma eller är det "fast"?

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Lininaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Tamron 90/2,8 är ett fast objektiv, brännvidden är alltid 90mm.

Jag rekomenderar det starkt! Ett jättebra objektiv. Bifogar en bild där det är två bilder, båda tagna med det objektivet, ingen av bilderna är beskurna.

Katter3
0

#3 Grymt fina bilder! Har sett många andra foton som är tagna med det objektivet. Tror att jag ska slå till och köpa ett. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Flodins
0

Jag kollade på ett Tamron 90/2,8 idag och ett Sigma EX 105/2,8 DG Macro 1:1 men jag fastnade för Sigman.. de vi har pratat med rekomenderar Sigma. Jag ville ha Tamronet men nu när vi har åkt runt och frågat så säger alla att Sigma är bättre.

Jag ska köpa Sigma (= Kolla på www.cyberphoto.se :)

FeliciaS
0

#6 Jag valde mellan dem också, men övervägde Tamron då jag fick höra fler som tyckte bättre om det ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Flodins
0

Men jag litar mer på dom kunniga och jag har sett bilder som är tagna med Sigmat (:

Lininaa
0

#8 Kunniga? Vad är det som säger att de som har Tamronet inte är kunniga då?

Flodins
0

men asså expert på objektiv (;

Lininaa
0

#10 Okej. Jag tror i alla fall att vad man än väljer - Sigmat eller Tamronet, så blir man nöjd. Båda är bra objektiv och det hänger nog mest på vilken brännvidd man trivs bäst med.

Flodins
0

Aa (:

[Fibbe]
0

Rekomenderar Tamron 90mm f/2,8 SP… både med DI och utan är fantastiska på digitalkameran…

//Felix

http://FelixStridsberg.com

Katter3
0

Har beställt ett _Tamron 90/2,8. :)
_

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Lininaa
0

#14 Kul! Grattis till ett bra köp :)

Katter3