Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1159 ggr
Ruterdam
0

Frågor om analoga objektiv.

hej! Jag har nu planerat att köpa en Pentax k100d super+18-55för 5000:-

Låter det som ett bra pris? Och en sak undrar jag. Vi har en Canon EOS 850 hemma och vi har objektiv till den. Funkar dom till K100dn?

mvh Mimmi :)

gurin
0

Om du har eos-objektiv bör du köpa en digital Canon. De tar dessa objektiv.

Det som kostar och det som du samlar på är objektiven. Husen kommer och går. 

mvh/gurin som fotar med Olympus

Ruterdam
0

Okej, =)

Ellsa
0

Det låter som ett bra pris. :) Det är nästan aldrig att ett objektiv med en annan fattning passar den kamera man har..

[mingdie]
0

Det kommer inte att passa. Men innan du går och köper en Canon kamera pga ditt Canon objketiv så kolla hur bra det är. Om objektivet är dåligt så är det ju bättre att köpa kameran efter vad du tycker om kameran och inte pga att du har ett dåligt objektiv.

Det kan ju också vara så att det objektivet är otroligt bra och då kan det kanske vara värt att titta på en Canon kamera.

gurin
0

De flesta gamla objektiv går att sätt på en Olympuskamera med en adapter, utom Canon. Givetvis fungerar de bara manuellt.

Annar håller jag med mingdie, är det bara ett gammalt dåligt objektiv så köpt inte ett canonhus bara på grund av det. Men jag läste det som att det var ojbektiv i plural.  

mvh/gurin

Ruterdam
0

Okej, Ja vi har två. Ett 30-70 och ett 18-55 tror jag att det var. :)

FNYH
0

mimmi! vad har dom för ljustyrka?

Ruterdam
0

Jag vet inte, Har inte kollat det. För det står inte på dom, och vi har inte direkt nån beskrivning ;)

[Fibbe]
0

DET FINNS ADAPTRAR! Kolla på tradera! 100-150kr så kan du använda canonsoptik på k100an!

//Felix

http://FelixStridsberg.com

[mingdie]
0

#9 Det går inte att använda Canon optik på Pentax pga att registrerings avståndet är för olika. Om du satte ett EOS objektiv på en Pentax med adaptor så kan du inte fokusera till oändlighet.

[Fibbe]
0

#10 att du inte kan fokusera på oändligt är för att adaptern fungerar som en liten liten mellanring… Men hur ofta använder man oändligt då? Fokuserar jag på molnen med min pentax med kitoptiken så hamnar den inte på oändligt utan lite mindre…

[mingdie]
0

#11 Det är inte pga att adaptern fungerar som mellanring utan att avståndet mellan bakkant på objektivet och sensorn är olika. Om du kunde sätta in ett Canon objektiv i Pentax fattningen utan mellan ring så skulle du ändå få samma resultat.

Även om du inte tycker att oändlig fokus är viktigt så tycker jag att op bör få veta det.

webbwalle
0

Köp en beg canon istället !!! när du har objektiven..