Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 460 ggr
Hippien
0

En kort fotopromenad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

blev det i eftermiddag trots det småblåsiga vädret. Denna gången i Delsjöområdet i Göteborg.
En liten blomma kämpade i blåsten.  Någon som har förslag å hur jag får mer djup i själva blomman? Den är alldeles för vit i mitten.

Hippien
0

Ängen var ganska effektfull och var i en härlig röd ton. Prövade lite olika varianter för att dels få lite rörelse iom blåsten men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Hippien
0

Medan jag fotade ängen fick jag en gäst på mitt ben.
Jag hann knäppa av några bilder innan han hoppade vidare.

Hippien
0

Ovanför stigen surrade ett litet ettrigt flygfä och det roliga var att den höll till i en solstråle medan skogen i övrigt var ganska mörk.
Tyvärr fick jag med liten himmel iom att jag fotade uppåt.

Hippien
0

På stigen hoppade en liten groda. Ungefär samma storlek som den lilla gräshoppan. Han fick sitta på samma ställe och ta emot ett par blixtar.

Hippien
0

Tog en vybild över ängen men den blev för mörk och trist men jag prövade att försöka framhäva den röda tonen i ängen genom att göra himmeln i en sepia-ton. Ingen höjdare men ändå.

Hippien
0

Hittade till slut ett litet blåbärställe och kunde inte undgå att sätta mig och plocka en halvtimma. Fyllde ganska snart min tömda halvliterspetflaska. Blir gott med blåbär till frukosten imorgon.

Niklas
0

#3: Hur lyckades du ställa in skärpan på den där i farten?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Hippien
0

#7 Den verkade gilla sin soliga spot och återkom flera gånger till samma ställe. Jag smög mig fram och när han lugnat sig gick det bra att ställa in skräpan på den. Hann knäppa tre bilder innan han försvann. Ville komma närmare men han var för högt upp.

Niklas
0

Skickligt!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

#0, vid hårt ljus (solen står högst upp) så är det lätt att blåsa bort delar i bild. Använd diffuser, skugga eller tidig morgonsol eller sen kvällssol.

#3, festligt, vinkar du in med två spadar som på flygfälten?

Trevliga bilder och läsning. Tack för bidraget!

Hälsningar

Robert

Staffan
0

Bilden på det lilla ettriga flygfäet tyckte jag var riktigt häftig! :)

// staffan