Fart på barnen
Igår grillade vi lite med mina syskonbarn. Jag hade bara med mig kompaktkameran och det är ju inte så lätt att ta kort på kids när det är lite tidslagg mellan avtryck och att bilden tas.
Här iaf en bild som jag tycker om för att det är fart i. Tänker t ex på Roberts tidigare actionbilder.

Försten fram vinner!
Mvh // Johan

Tänk att alla bilder på barn alltid blir så fina måste vara för att de aldrig gjör till sig utan bara är levande.
Vackra barn.
mvh Linda

Tjusiga barn och livfullt foto!
Det är svårt att fota barn tycker jag. De säger om man fotar någon idrott som man är eller har varit aktiv tidigare i, eller har följt ett tag så ska man kunna ta bättre bilder då man kan förutse mycket av händelserna. Det tycker jag inte stämmer på barn, de rör sig hela tiden rätt oförutsett.
Bästa inställningar på kameran när man fotar barn är att köra så mycket som möjligt med automatik, och om man kan köra serietagning så är det att föredra.
Hälsningar
Robert

#3: Värsta dödsföraktet och hänga ut från den där klippan.. :)
Mvh // Johan

#3 Åååh, vilken fantastisk bild på ett par fantastiskt modiga och söta barn! Usch, nu tickade "maskineriet" igång igen…
Jag tycker om den här actionbilden trots att den tekniskt sett är misslyckad.
Den ser så lugn och fridfull ut. Emmy lyfter undan elstängsel i en hästhage för att slippa krypa under. Att hon såg så bekymmersfri ut berodde på att hon hade gymnastikskor med rejäla gummisulor på.
Bilden är över tre år gammal.
Vänliga hälsningar
Niklas
Här kommer vaktparaden.
Vänliga hälsningar
Niklas

#6, lensflare (och vad det nu heter på svenska?) blir ju rätt just när hon håller i stängslet, skapar dramatik till bilden. Inte tycker jag att den var misslyckad, tvärsom. Bra jobbat.
#7, synd att katten inte kom med helt och hållet, då hade den blivit lyckad den med.
Hälsningar
Robert

#3, mycket dramatik i bilden! Härlig bild, jag tror ett mindre skärpedjup hade gjort bilden till en höjdare.
Hälsningar
Robert

#10, snyggt val av svartvitt, bilden gör sig bättre då. Buskarna i bakgrunden hade tagit för mycket uppmärksamhet i färg.
Bra jobbat!
Hälsningar
Robert
#10: Håller med Robert. Det var en rikigt fin bild. Jag gillar att hon inte tittar rakt in kameran!
Mvh // Johan