Fototidningar
Vilka fototidningar läser ni och vilken tycker ni är bäst? Jag skulle vilja ha en men vet inte vad jag ska välja.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tycker egentligen inte att någon tidning är bättre än den andra. Från början köpte jag 3 olika tidningar, men bestämde mig senare för att enbart fortsätta med den som jag tyckte gav mig mest.
Men sen är det ju självklart att jag köper någon av de andra när jag ser att det verkar vara något intressant och läsbart i den.
Så personligen tycker jag nog att du ska titta igenom och se vilken som passar dina behov.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Practical Photography tycker jag är bra..
Mvh // Johan
Jag har prenumererat på tre stycken. Tidningen FOTO, Kamera&Bild samt Digitalfoto för alla. För mig passar Kamera&Bild bäst. Tidningen foto verkade vara i ett skifte mellan det digitala och det analoga som kändes knepigt på något vis. Jag har inte läst den på några år så det är möjligt att de har hittat rätt nu. Priset är ju tilltalande om inget annat.
"Digitalfoto för alla" har sidan roliga delar men känns inte riktigt rätt för mig. Jag brukar vara lite misstänksam mot tidningar med en medföljande CD till varje tidning. Det blir nog en hel del kraffs om den skall fyllas till varje pressläggning. Steg-för-steg kursen på sidan 39 i nuvarande nummer har man exempelvis lyckats göra en bra bild sämre. En intressant test av framkallning på nätet innehåller bara 4 stycken framkallare och bland dem saknas exempelvis Crimson som både är billig, bra och som många professionella använder till vissa framkallningar. Jag får en känsla av att tidningen skulle passa mina föräldrar och svärföräldrar mycket bättre. En "Allers" med fotoinriktning.
Kamera&Bild känns professionellare och tilltalar nog både amatörer och professionellare användare. Bra Photoshop guider av Mattias på moderskeppet.

Jag prenumererar på tidningen FOTO och Kamera&Bild. Ett tag läste jag också Digitalfoto för Alla men jag tycker att den är lite för inriktad på nybörjare med kompaktkamera (inget fel i detta iofs men själv har jag klivit ur det stadiet), alldeles för mycket reklam i den också.
Tidningen FOTO gillar jag därför att det ofta är intressanta reportage om fotografer i den samt att den innehåller många fina, inspirerande bilder. För bara ett par år sedan var tidningen lite konventionell och höll benhårt på den analoga tekniken men nu har även FOTO börjat väga över åt digitalhållet. Det är ju naturligtvis nödvändigt för tidningens överlevnad.
Kamera&Bild är den tidning som ger mig mest just nu. Dels intressanta reportage, tester men framför allt bra tips när det gäller foto och bildbehandling. När man öppnar den nya tidningen blir man ofta glatt överraskad över att få lära sig just det som man inte visste att man mest av allt behövde just nu…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Jag får hem i brevlådan:
Digital Photo, väldigt bra och massor med tips på hur man tar bilder och mycket bra guider till Elements och Photoshop.
Practical Photography, har varit lite väl mycket lanskapsfotografering på sista tiden.
Advance Photoshop, har en massa nummer som är olästa. Har ännu inte hunnit med alla guider än.
Kamera&Bild köper jag lösnummer ibland. Har ungefär samma upplägg som DigitalPhoto.
FotoiFokus är en bra nättidning :)
Hälsningar
Robert
Jag har köpt något nummer av Digitalfoto för alla men tyckte inte att det riktigt kändes som något för mig. Jag vet inte varför. Jag ska prova era andra förslag. Kanske hittar jag någon jag gillar.
#5: :-) Här är jag ju redan flera gånger om dagen. Jag vill komplettera det med något i papper också.
Vänliga hälsningar
Niklas
Prenumererade tidigare på FOTO, men förnyade den inte när jag tog paus från hästarna och fotograferandet. Nu har min flickvän den istället, så jag snyltar av henne. :)