Djurbilder
Skulle gärna vilja se lite djurbilder, hur ni fotar osv..
jag inriktar mig på hundfotografier och det är nog det jag kommer satsa på :) så här är en bild på min vovve Gizmo :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
#0 Kan du berätta vad du vill veta om djurfotografi. Är det hur du skall använda kameran eller hur man skall komponera bilden.
#1 Bra exempel på hur man inte skall göra. (inget illa menat Josefin). Bilden är oskarp och hunden avhuggen. Annars har du lyckats med hur fint hunden står och tittar rakt in i kameran.
#2 Bra bild med fart i. Du har också lyckats fånga hundens blick. Men kan du inte ta bort loggan. Jag tror inte någon kommer att stjäla den och om dom vill så tar det 5 minuter att ta bort loggan.
Eddie
#3 det finns en del som snor bilder och lägger upp på stallet.se och dom där är runt 13-14 år och dom kan inte så mycket om photoshop osv..
#4 Jag vet om stallet men det här gäller hundar. Om man nu vill ha logga kan man väl lägga en liten i hörnet. Det är mycket svårt att kritisera en bild med en stor logga i mitten.
Eddie

#1 Lite konstruktiv kritik. Sätt inte objektet mitt i bilden det gör den platt och rätt ointressant. Sen är ju skärpa att föredra i denna typen av bilder. Jobba på.
#2 Fartfylld bild men som så fruktansvärt många andra så stjäl "loggan" all uppmärksamhet. Jag vet att det stjäls men som det pratats som innan i denna kedja. Det tar 2 minuter att ta bort loggan. Så minska ner, placera i ena hörnet och kanske lägg lite opacitet.
Mvh Marcus

såg att griller i bakgrunden var jäkligt störande.. :P hehe finns bättre bilder någonstans.. *leta*
#3 jag kan gärna lägga upp bilder utan logga det är bara det att jag har den på min hemsida med loggan, och "orkade" inte göra om bilden till ett lagom stort format så laddade upp den sådär :)
www.tmfoto.se
#15 Nu när loggan är borta så ser man ännu bättre vilken fin bild det är.
Eddie
#16 tack så mycket ^^
www.tmfoto.se
När jag fotograferar djur så försöker jag alltid att sänka mig ner till deras nivå eller under. Då får man lite perspektiv på hur dom ser omvärlden.
#19 håller absolut med .. jag gör samma sak ^^
www.tmfoto.se
vilka fina bilder alla får :) hehe
jag lägger in denna bild lite tokig men de n vart lite coool :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

hehe fiskeförbud ^^
detta djur eller djuren är roliga att fota haha
jag var ute idag och lekte lite med min hund, han tycker säkert jag är jättejobbig som jämt tar upp kameran direkt när han leker men ja såhär vart det ^^
www.tmfoto.se

#25 Riktigt läckert! Perfekt skärpedjup. Mycket imponerad!
mvh Martin

Kanske inte, fast lika bra foto. Och dokumentärt, det är ju en del av vardagen så att säga.
mvh Martin
emelie.; du har jätte fina bilder.. är det du som fotat? :)

#33 Tack! Jajjamen, det är jag som har fotat :)

Agda: vilken ras? din kanin ser ut att vara lite av en fransk vädur eller dvärgvädur?
#43 sötis.. :)

#44: Han är 50% holländsk kanin, 25% gotlandskanin och 25% dvärgkorsning.
#47 hehe okej då va jag inte ens nära min gissning :P

# 57 Jag har totalt hjärnsläpp! vad e det för ras? jag komme rligga och grunna på det hur länge som helst.
#59 Lanschire heeler har jag för mig, är dock inte säker.
#60 den heter så men e inte säker på stavningen ^^ :P äslka den rasen liksom :)

Här är min hund sasha. Jag försöker att alltdid sänka mig till djurets nivå. Jag försöker också alltid att få ett så vaket och levande uttryck som möjligt. målet är en levande bild
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#63 Jag tycker du har lyckats mycket bra med ditt mål, men försök sedan att inte klippa av hundens ben.

Lätt för er att säga att man skall gå ner i nivå med djuret, om jag gör det kommer jag inte upp igen (smidig som ett kassaskåp).
Jag brukar sätta mig på en pall tillräckligt långt bort för att kunna zooma in objektet.
Släthåriga foxterriern Klinga koncentrerad.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#66 tycker din lejonhund ser bekymrad ut med råttan så nära :)

vad konstigt det blev :(
Jossa,sätt in en bild på på Morris eller Lucifer,de är ju så sööta:)

Puttar upp :-)

Fin bild #91 :')

Bild #2 var grymt snygg ^^ Inte sett alla, så kan inte säga så mycket mer :P

Våran Misse Nano :)

Fotade några bilder på min kompis djur idag :)
här är bild nr 1

Sorry för att jag bombade er med bilder (A)
)
Så ignorera dom.