Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 528 ggr
moa
0

Kommentarer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger ut lite bilder jag har tagit. Är jätte tacksam för tips! Älskar att ta kort men är inte så bra på det ännu.

moa
0

Lägger in en bild till.

moa
0

Och ännu en bild

Robert
0

_moa_, tack för dina bidrag. Att ta bättre bilder får du genom övning och titta mycket på andras bilder. Hur korkat det än kan låta då är mitt hetaste tips, kommentera andras. Titta på någon annans bild och se vad hade du kunnat göra bättre.

#0, bra tagen, bra exponering.

#1, svarta pälsen har lurat din kamera och hunden har blivit grå, läs gärna Exponeringsskolan och artikeln om snö.

#2, Om hästen hade tittat upp så hade det blivit en bra bild. Nu är det väldigt mycket att titta på och stenblock är inte så intressant för dom flesta.

Hoppas att det kan vara till hjälp!

Robert

Martin
0

Tycker att #2 är rätt bra - förutsatt att man inte vill ha hästen som huvudmotiv. Hade varit ännu bättre om det varit någon insekt eller annat på stenen/stråna i förgrunden, för tycker att den diffusa bakgrunden är ovanlig och nog också därför som jag fastnar mest för den bilden.

mvh Martin

moa
0

Tack för era kommentarer. Är nog bara att ta kameran i ena handen, batterina i andra och traska omkring och ta kort.

Robert
0

#5, kul, vi ser gärna fler bilder från dig!

Robert