Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 493 ggr
Mrnemo
0

Oskärpa på 400D

Har just köpt en Canon 400D och är grymt missnöjd, blir ok bilder inne i bra ljus o blixt, men ute när det inte är sol så blir det katastrof.

Har oskärpa i bra ljus utomhus och tom med stativ. kan jag fått ett riktigt måndags ex? nån mer som har bekymmer med sin kamera?

Tips på hur jag får det o bli bättre tas tacksamt emot.

Mvh Nemo…

Anna
0

Beror nog mest på vilket objektiv du har. Vilket har du?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mrnemo
0

kör med det som hängde med när jag köpte den samt ett sigma 70-300 F4-5,6

Mandrakonian
0

# Visa någon bild som du har tagit med kameran. Dvs dom som blir fel så att säga .

Mrnemo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tog denna, full auto och med stativ, visst det var ett enbenstativ men jag tycker att det var väldigt stadigt ändå.

webbwalle
0

Kameran hittar inte fokuspunkten förmodligen,

jag har samma objektiv och har fått samma resultat ett par ggr och oftast så har det berott på uv linsen el polarisationslinsen och fokuseringspunkterna.

Zomar du in för mycket är det väldigt viktigt med tripod samt fjärrutlösare om du skall få bra bilder med 300:an..

Sen använda auto det gjorde jag 1:a dan sen så såg jag att det funkar inte alls..

MrCitronit
0

Tror inte det beror på kameran och inte objektivet heller. Om det nu inte är så att du fått ett måndags exemplar eller om det nu skulle vara automatiken. Men vad jag vet så har även den fungerat bra åt mig trotts att jag välidgt sällan använder den. Men denna bilden är tagen med ett sigma 70-300. Och det är taget på frihand och själv tycker jag den är skarp så förmodligen är det så att i din bild har inte kameran hittat fokuspunkt.

Du skulle kunna prova att ställa in den på punktmätning.
tala gärna om hur det går för dig.