Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 1226 ggr
Robert
0

Ujena Bikini Jam 2008

3-11 maj är det Ujena Bikini Jam i Barcelona Spanien. Har du tänkt sticka dit och fotografera eller stå som modell? Jag funderar på att åka iväg dit, det skulle vara rolig om vi var ett gäng från Norden. Skriv en rad här nedanför om du har tänkt åka eller posta ett meddelande till mig

Hälsningar

Robert

Robert
0

…ingen som har tänkt åka?

Martin
0

Inte jag i alla fall. Har inte fotograferingen som inkomstkälla. Barcelona låter förvisso trevligt, men blir nog fotboll för min del den dagen jag åker dit. :o)

mvh Martin

Robert
0

Bara man kan hålla i kameran så ska det nog gå bra. Många som åker dit med foto som hobby.

Häslningar

Robert

Martin
0

#3 Jo, men om jag skall lägga ner X antal kr på en resa så gör jag det nog till ett ställe där jag får ut mer av det än att åka dit där. Skall jag göra en fotoresa finns det avsevärt många andra ställen jag först skulle åka till innan jag åkte dit - även om det där säkert också är ett trevligt arrangemang.

Men att plåta bikinimodeller lockar inte mig.

mvh Martin

gurin
0

Inte mig heller. Modeller uppklädda i kläder från 1700-talet möjligen, eller medeltidsveckan eller något annat intressant.

I annat fall fotar jag det vardagliga. Det jag ser och upplever, eller i mitt jobb.

mvh/gurin

Robert
0

#4, 5, "Skriv en rad här nedanför om du har tänkt åka", kanske jag var otydlig, men budskapet var riktad till dom som var intresserade inte till dom som var ointresserade. Det är väl bara att gå vidare om det inte finns intresse, förstår inte riktigt vad ni har att tillföra genom att skriva om saker som intresserar er eller inte.

Hälsningar

Robert

Martin
0

"Som man behandlar andra blir man själv behandlad".

Du ställde en fråga, fick inget svar. Du frågade om ingen hade tänkt åka (vilket borde vara det naturliga, då ingen skrivit). Jag skrev att jag inte tänkte åka, och varför. Du (som jag förstod det) menade på att om jag bara kunde hålla en kamera så skulle det säkert gå bra. Jag skrev ingenstans att jag trodde det skulle gå dåligt. Jag skrev att det inte var något som lockade mig.

Och ang översta raden i detta inlägget, så är det ju inte så sällan du själv Robert (som jag även sagt i tidigare PM) är rätt bra på att lägga ut bilder med halvkryptisk text/frågeställning utan att ge svar trots att man frågar, eller för all del ännu värre som jag ser det - lämnar helt orelevanta svar/kommentarer på seriösa frågor.

What goes around, comes around.

mvh Martin

Robert
0

"Som man behandlar andra blir man själv behandlad".

Och ang översta raden i detta inlägget, så är det ju inte så sällan du själv Robert (som jag även sagt i tidigare PM) är rätt bra på att lägga ut bilder med halvkryptisk text/frågeställning utan att ge svar trots att man frågar, eller för all del ännu värre som jag ser det - lämnar helt orelevanta svar/kommentarer på seriösa frågor.

Vad försöker du antyda, marnyman, det där har ju ingenting med mitt första inlägg att göra. Du har ju spårat ut fullständigt, håll dig till sak och gå inte till personangrepp. Att gå till angrepp förstör ju bara, så håll dig till sak och ha en god ton.

Hälsningar

Robert

gurin
0

Robert

Att hacka på de som svarar håller inte riktigt god ton, särskilt inte när man hänvisar till betydelsen av halva meningar. Innehåller dessutom den egna meningen syftningsfel är det inte helt lätt för oss andra att veta vad du menar.

"Skriv en rad här nedanför om du har tänkt åka eller posta ett meddelande till mig."

De som uppmanas skriva är alltså de som tänkt åka eller de som tänkt posta ett meddelande till dig. Denna mening tog inte jag på allvar. Varför skall både de som tänkt åka och de som tänkt skriva skriva?

Ja jag förstod att du antagligen menade något annat. Men hacka då inte på andra.

Jag skall undvika att skriva i dina trådar framöver, eftersom det tydligen inte är välkommet. 

mvh/gurin

Robert
0

#9, det är inte så jag menar. Det jag tycker är tråkigt är att när jag och kanske andra väljer och dyka upp andra sammanhang än med hästbilder eller bilder på svampar så uteblivs kommentarer helt eller så får vi reda på att det är trevligare och fota hästar eller svampar. Jag vill inte frånta er dig eller marnyman den biten om det intresserar er, likväl kanske ni ska ta och acceptera att alla kanske inte delar motivintressen.

Anmärkningar på syftningsfel eller skrivfel kanske inte hör till det här forumet. Eller du kanske har för avsikt att göra dig lustig på andras bekostnad?

Hälsningar

Robert

Martin
0

#10 Jag har vid flera tillfällen ställt frågor av teknisk natur till dig, i dina trådar på bilder som du tagit. Du vet om att jag tycker att du är en väldigt duktig fotograf. Om du inte vet det, har du valt att inte läsa mina svar till dig om dina bilder.

Men, när man ställer frågor (för att utvecklas) och inte får svar - då tappar man ganska snabbt intresset för att fortsätta fråga.

Likaså när man blir tråkigt bemött när man skriver, eller skriver något du inte är intresserad av (alla har vi olika intresse, och tur är det). Därav att jag bemötte dig lite tråkigt här ovan. Tar du det som ett personangrepp ber jag om ursäkt, det var inte menat på det sättet. Jag vet att det var burdust formulerat, men jag är trött på att få mina "svampbilder" om det nu var mig du syftade på förringade.

Jag kan inte förstå, att vi på denna sidan inte kan få ha olika intressen / inriktningar på vad vi tycker är kul att fotografera.

mvh Martin

Carlton77
0

10# o 11# Bryr mig inte om att blanda mig i era duster el personangrepp eftersom jag tycker det är rätt löjligt att leta syftningsfel eller stavfel.
Jag håller däremot med Robert i det han säger ang vilka typer av objekt man fotograferar och lägger in i detta forum. Just hästar, katter och kaniner verkar vara att föredra. Oftast då med kommentarer som " åååh vad söt han e". Trist i mina ögon.
Men som Marnyman säger. Alla kan ju inte ha samma intressen. Det börjar dessvärre mer och mer se ut som om de "fotografer" som skriver i detta forum inte alls har samma syn på foto som tex jag har.

Hälsningar

Marcus

Mandylion
0

Robert, jag förstår dig och håller med i vissa saker.
När man lägger upp en ny tråd vare sig man vill/behöver hjälp eller vill ha kritik på något som kan få en att utvecklas eller bara vill ha någon enkelt kommentar, så är det inte en jävel som kommer  med det man just frågat eller skrivit om, pratar om mig själv så ni som på något vis tar åt er, det är inte generellt!

Personligen så tycker jag att i.fokus är en bra sida för alla sorters fotografer men kan samtidigt uppleva att de nya/amatörer, t.ex. jag inte har en sådan stor betydelse eller är helt enkelt inte med i "gänget". Man vill bara ha lite hjälp… lite förståelse och lite glädje. Det är därför vi frågar er… ni, ni som kan detta.

Robert, jag förstod ditt inlägg och du kunde inte vara tydligare genom att skriva att de som ska/funderar på att åka, skriv… Inte något som helst konstigt.

Samtidigt som jag skriver allt det här som kanske kommer att uppfattas på många olika sätt … eller vadå kanske.. det kommer uppenbarligen att uppfattas på flera sätt… jag ursäktar mig redan nu för att jag inte höll mig till ämnet som var syftat från trådens början.

Hoppas att det finns några filurer därute som kommer att åka iväg på denna resa… om inte så tycker jag att du ska åka och mätta oss här med otroligt fina bilder som du alltid tar. (Fick för mig på något konstigt sätt att du ska åka…) Skrattande

Hälsningar

Mandy

[mingdie]
0

Eftersom den här tråden har spårat ut till att handla om något helt annat så här är några kommentarer från mig. 

Jag får nog hålla med marnyman lite Robert. Man märker att du ibland kommer med taskiga kommentarer i trådar som du inte är intresserad av dvs dom häst och svamptrådar som du pratar om, samt att du ofta låter bli att svara på frågor från andra i trådar som du själv startar.

Så det du skriver om att "bara gå vidare om det inte finns intresse" är en bra uppmaning. Vi har alla olika intresseområden och du är rätt så bra på modelfotografering tex. Men det är sällan man ser dig ge bra och ingående råd till nybörjarna nuförtiden. Det jag märker är att många av dina trådar är för att använda det engelska uttrycket selfpromotion.

Det är många av oss som kanske inte får ut så mycket av forumet längre men varför inte hjälpa till lite istället. Samtidigt så dyker det upp kunnigt folk som tex iboat och pellepiano som verkar beredda på att dela med sig lite av sina kunskaper vilket är kul.

MVH

Eddie

Robert
0

Det verkar vara svalt intresse för Barcelona, men jag får ta och rapportera från fältet när jag kommer ned. Ujena skickar iaf ett TV-team till platsen.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Det skall bli intressant att se dina rapporter!

mvh Martin

Robert
0

#16, nu har jag bokat resan. Rapporter från fältet kommer… Idag chattade jag med en av världens främsta modefotograferna genom tiderna,  Bruce Smith sa att Ujena är ett fantastiskt tillfälle att bryta sig igenom inom branschen. Det kan måhända vara… har inte sett att Medaljer ger några extra vaganser.

Hälsningar

Robert