Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 403 ggr
[Malin3033]
0

Födelsedagspresent. :)

När jag fyllde år fick jag ett halsband av min 5åriga kusin, oj så sött! Använder det ibland för att färga upp tråkiga tröjor. Väldigt kul att ha!

Idag provade jag att fota halsbandet, ganska nöjd men vill ha kritik om vad som kan förbättras. Fotade med Canon eos 400D med "orginal" objektivet. Bara en bild är redigerad och ni kommer se vilken den är.

Har försökt sätta fokus på "medaljongen" som Melina (kusinen) är så stolt över.

[Malin3033]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första bilden

[Malin3033]
0

Andra bilden

[Malin3033]
0

Tredje bilden

[Malin3033]
0

Fjärde och sista bilden. Även den redigerade. Tycker om att leka med svartvitt och färg, dock blev det inte det bästa resultatet, tips?

Hennum
0

det var snyggt när det andra var svartvitt. men tycker att det är tråkigt att det bara är suddigt framme i många bilder, och inte längst bak i bilden. blir lixom ojämnt, i mina ögon iaf :) men väldigt fina bilder annars. och fint halsband :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jojaton
0

Fina bilder, känns dock som att kvaliteten är lite dålig, kanske beror på att iFokus har förminskat dem ><' Vilket troligt gulligt halsband :)

Johanna - Instagram

[Malin3033]
0

#6 sitter här och jämför orginalbilderna med dem jag lagt upp på iFokus, oh ja, mycket sämre kvalité blev det när jag la upp dem här, men det är något man får leva med helt enkelt och så är det ju för alla.

tack för berömmet av halsbandet, riktigt gulligt är det. Kusiner vet allt hur dem gör en glad^^

[mingdie]
0

#7 Har du läst artikeln om hur man lägger upp bilder? Det behöver inte bli dålig kvalitet. Jag antar att du använder "spara för websida" när du sparar bilden. Gör inte det.