Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 3364 ggr
Jenka
0

Tiger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag på Parken Zoo i Eskilstuna för att göra migg projekt om tigrar. Här är bara några bilder, tycker jag har lyckats ganska bra själv med tanke på att dom flesta ä zoomade och det då brukar bli suddigt.

Jag vill gärna ha tips om vad jag ska tänka på till om två veckor då det är Kolmårdens tur :)

Jenka
0

Hanen ligger ner

Jenka
0

Tvättar sig

Jenka
0

Dom låg utslagna för det mesta i denna värme

Jenka
0

Sola magen lite :P

Jenka
0

Honan sover

Jenka
0

Hanen lipar

Jenka
0

På promenad

Jenka
0

Det var ganska många nu, men jag har svårt att bestämma vilka jag ska ta.. Denna är dock den sista :P

Martin
0

Gillar #8 bäst, ser ut som två aktiva tigrar… lite kärleksfullt.

mvh Martin

Jenka
0

Tack tack.. Får hoppas det är syskonkärlek då eftersom dom är syskon :P

Kanske ska skriva att honan går på p-piller så det blir inget inavlen…

Robert
0

jenka, om du försöker ha ögon i bild så tror jag att du har kommit ett steg vidare med dina bilder. Annars har du en bra exponering i bilderna, bra bakgrunder.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#11 Om du syftar på bilderna i denna tråden är det Jenka som tagit dem Cool

mvh Martin

Robert
0

ups, ändrat det! Jag får skylla på värmen i rummet, 35 grader här.

Robert

Jenka
0

#11 Tack för kommentaren :D

Niklas
0

Jag tycker att du har lyckats bra med bilderna. Det är inte så lätt att få perfekta bilder genom glaset till tigerburen. De blir lätt lite "disiga".

Du skriver att du brukar få oskärpa när du zoomar. Ofta beror det på att man inte lyckas hålla kameran tillräckligt still. Försök att ta stöd mot något om du tar zoombilder när det inte är väldigt ljust.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bjorsa
0

Fina bilder Jenka vita tigrar ser lite ut som om dom råkat bli tvättade å färgern försvunnit fast dom är vackra ändå .

Kommer du att fota vanliga tigrar på kolmården ?

Har du större bilder på tigrarna för hos mig blir dom bara 1/4 del av fönstret du kanske har minskat ner dom ? 800*600 eller 1024*768 funkar nog bra här .

Den i #8 skulle vara trevlig att se i större format den är verkligen fin den bilden

mvh/bjorsa

Jenka
0

#15 Tack för kommentaren. Då vet jag varför det blir suddigt nu då :P.. Ska lägga det på minnet till nästa gång.

#16 Yes, det blir "vanliga" tigrar på kolmården.

Bilderna är förminskade. Här är noramlstorleken på #8..

bjorsa
0

#17 ok skall bli kul å se "vanliga" tigrar oxå dessutom så är de väl så att de finns många olika tiger "raser" varianter den bengaliska och sibiriska och så finns de väl java tiger oxå ,nu skulle de ju passa med en repris på jan lindblads filmer om tigrarna fast de e inte ofta svt sänder hans program i repris .

Ok du har gjort en beskärning av bilden därför som dom blev mindre .

mvh/bjorsa

Jenka
0

Yes helt rätt.. Finns olika tigerraser.. Dessa var bengaliska tigrar.. Finns totals 5 levande tigerraser kvar. Kolmården har sibiriska tigrar vilket är den största av dom alla… Javatigern är utrotad.

bjorsa
0

Intressant djur är det synd att javatigern är borta ,gjorde en sökning på den å hamnade på kolmårdens sida om sibiriskatigern

http://www.kolmarden.com/templates/djur.aspx?page_id=63 fast den har du sökert redan sett men kanske nån annan som vill ta sig en titt .

mvh/bjorsa

Jenka
0

http://www.discoverychannel.se/tigrar/fakta/index.shtml - Där kan man läsa lite allmänt om tigrar. Står bland annat om att man tror att tigerbeståndet under de senaste hundra åren minskat med 95%.. Så nu är det dax att se till att ingen annan art försvinner och att antal tigrar ökar och inte minskar..

bjorsa
0

Tack för länken

mvh/bjorsa