Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 288 ggr
Martin
0

Henke Larsson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg matchen på Söderstadion igår, här ett par bilder från comebacken av en världsstjärna (eller en fd världsstjärna iaf) Cool

Uppvärmning är viktigt (trots att det var nästan 30 grader varmt i skuggan…).

mvh Martin

Martin
0

Och lite tricksande…

mvh Martin

Martin
0

Hmm, får nog testa att dra till en boll och kolla om bollbanan är samma i Sverige…

mvh Martin

Martin
0

Och en mottagning (?)

mvh Martin

Martin
0

Kramp! (och fotograferna i bakgrunden var inte sena att ana en skada… nu var det sån tur var för svensk fotboll nog bara kramp som går över) Skrattande

mvh Martin

Martin
0

Aj aj vad ont det gör med kramp…

mvh Martin

Martin
0

Aj aj, fortfarande ont…

mvh Martin

Martin
0

Överlag märkte jag att det var svårt att stå i en ljusare zon och fotografera mot en mörkare. Återkommer med detta i en annan tråd där jag vill ha tips och tricks, var på Skansen och fotograferade också och det var inte helt lätt en kanonsommardag…

mvh Martin

Robert
0

Larsson säger mig inte så mycket. Jag tycker du har fått bra centrum på en spelare i bild, du kunde ha utnyttjat skuggor mer, låtit mer utrrymme vara till modellens fördel.

Hälsningar

Robert

Fotord
0

#8: "Larsson säger mig inte mycket"? Hädare! ;-)

bjorsa
0

Fina bilder å dessutom kändisbilder bra gjort

mvh/bjorsa

Martin
0

#8 Har faktiskt clonat bort några skuggor från andra spelare (matchen började kl 19 så det var rätt långa skuggor) och har beskurit en del av bilderna rätt hårt också, för att få Henke "stor och i centrum" :o)

Sen är det ju svårt att få Henke att springa som jag vill för att kunna utnyttja hans skugga (vet inte riktigt heller hur du menar) - jag menar - jag står ju där på läktaren bland 9.000 andra och han lär ju inte springa efter mina anvisningar Cool

mvh Martin

Robert
0

#11, i första bilden har du klippt hans skugga. Hela skuggan hade varit en väldigt fin väg in till fotbollsspelaren.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#12 Aha, ok. Nu förstår jag hur du menar. Tackar för tipset!

mvh Martin

Robert
0

#13, kolla hur duktiga fotografer utnyttjar linjer i bakgrunden i sina bilder för att vägleda ögat in mot huvudobjektet. När du sedan komponerar dina bilder med linjer i bakhuvudet så är du nästan i nirvana.

Jag jobbade uteslutet med linjer i mina bilder som jag tog på Sveaborg.

Hälsningar

Robert