Henke Larsson
Överlag märkte jag att det var svårt att stå i en ljusare zon och fotografera mot en mörkare. Återkommer med detta i en annan tråd där jag vill ha tips och tricks, var på Skansen och fotograferade också och det var inte helt lätt en kanonsommardag…
mvh Martin

Larsson säger mig inte så mycket. Jag tycker du har fått bra centrum på en spelare i bild, du kunde ha utnyttjat skuggor mer, låtit mer utrrymme vara till modellens fördel.
Hälsningar
Robert
#8: "Larsson säger mig inte mycket"? Hädare! ;-)

Fina bilder å dessutom kändisbilder bra gjort
mvh/bjorsa
#8 Har faktiskt clonat bort några skuggor från andra spelare (matchen började kl 19 så det var rätt långa skuggor) och har beskurit en del av bilderna rätt hårt också, för att få Henke "stor och i centrum" :o)
Sen är det ju svårt att få Henke att springa som jag vill för att kunna utnyttja hans skugga (vet inte riktigt heller hur du menar) - jag menar - jag står ju där på läktaren bland 9.000 andra och han lär ju inte springa efter mina anvisningar 
mvh Martin

#11, i första bilden har du klippt hans skugga. Hela skuggan hade varit en väldigt fin väg in till fotbollsspelaren.
Hälsningar
Robert
#12 Aha, ok. Nu förstår jag hur du menar. Tackar för tipset!
mvh Martin

#13, kolla hur duktiga fotografer utnyttjar linjer i bakgrunden i sina bilder för att vägleda ögat in mot huvudobjektet. När du sedan komponerar dina bilder med linjer i bakhuvudet så är du nästan i nirvana.
Jag jobbade uteslutet med linjer i mina bilder som jag tog på Sveaborg.
Hälsningar
Robert