Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 886 ggr
Cattiiis
0

Kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha kritik på några bilder jag har tagit. Jag är väldigt mycket nybörjare och har inte världens bästa kamera, men ge ändå så konstruktiv kritik som möjligt.
Ursäkta loggorna, men jag har hittat alltför många av mina bilder på stallet.se och liknande hemsidor.

Bild 1:

Cattiiis
0

Bild 2:

Cattiiis
0

Bild 3:

Det var sista bilden. Den är lite ljus i det nedre högra hörnet eftersom det blev ett litet damm-moln när hästen hoppade av.

[Malin3033]
0

Tycker alla tre var fina. Dock stör din logga väldigt mycket, den tar alldeles för mkt uppmärksamhet. Prova att förminska den så att det är bilden som drar till sig uppmärksamheten, för det är ju det som är meningen. ;) bild tre var något tajt beskuren och bild 2 kändes sne. bild ett gillade jag bäst.

Cattiiis
0

Har inte så stor logga egentligen ;)
Har den bara så när jag ska lägga ut dom här, för det finns så många som gärna tar bilderna annars. Såg först nu att bild 2 var sne… Tack för kritiken!

ParanoIDiot
0

tycker väldigt mycket om alla bilderna! Det som stör tycker jag (förutom loggan:P) är att ryttaren inte är med på bild 3..

Men verkligen fina bilder!

Cattiiis
0

Okej, tack för kritiken :)

Cattiiis
0

Ni har helt rätt i att den skulle vara bättre om ryttaren syntes och den inte var så tajt beskuren. Var länge sen jag fotade, och beskärde den bilden. Men efter lite letande hittade jag orginalet och nu ser den ut såhär. Bättre?

[Malin3033]
0

MYCKET!

tragediteatern
0

sista bilden blev mycket bättre när du tog fram orginalet, första beskärningen blev lite fel bara.

gillar den första bilden på vattnet. kanske hade lit emera kontrast gjort susen.

Cattiiis
0

Har redan ökat kontrastet på den bilden ganska mycket. Prövade att öka mer men det blev lite för mycket.

Cattiiis
0

Är den för ljus nu? Jag ville få bort den mörka skuggan man får på höger sidan när man ökar kontrasten. Vad tycker ni? BÄttre/sämre? Vad ska jag ändra på?

Mandylion
0

gillar den första mer

Cattiiis
0

Tycker den sista ser lite väl redigerad ut liksom, men på den första stör jag mig på den mörka skuggan. Så jag vet inte riktigt… I den sista försvinner den högsta delen av "plasket" i det ljusa vattnet.

Mandylion
0

gillar fortfarande den första mer… den andra sticker nästa i ögonen och jag hittar inte samma harmoni i blden som i den första. Du har rätt i det du säger att den ser mer redigerad ut men det är inte alltid meningen att en bild ska se redigerad ut och därför gillar jag den första mer… men kanske med lite mera kontrast… bara aninge pyttelite.

Cattiiis
0

Nej, jag menade inte att det var positivt att den såg redigerad ut ;) Ska försöka hitta nå't mellanläge…

Cattiiis
0

Jag tycker att jag har fått till den nu. Den är inte för redigerad och inte för ljus som den sista, och har ändå lite mer kontrast (och snyggare logga) än den första.

Mandylion
0

mycket bättre Skrattande