Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1319 ggr
Bullan
0

Hur stooor bild kan jag få ut på papper?

Detta skulle jag säkert kunna leta fram med litet möda, men testar att fråga först.

Hur stor bild kan jag få på utskrift med bra kvalitet, om jag fotar i RAW och har denna kamera: http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_350d/index.asp

(objektivet jag har på är Tramrons 17-50 f:2.8)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Carlton77
0

Hade en Canon s3is innan 6 Mpixel.. Beställde en 70*50 cm som blev kanon.

Så jag tror nog att om du kan hantera kameran och gärna Photoshop så kan du skriva ut större än du någonsin kommer behöva.

Mvh Macke

pellepiano
0

Jag har 50d . Har framkallat 50x70 som mest och det har blivit över förväntan bra.

Zpookey
0

Det största jag testat att skriva ut med min Canon EOS350D på kanvastyg är 70x100….och det blev inte det minsta pixelerat.
Så du kan skriva ut ganska rejäla bilder.

iboat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man får ut större bilder än man kan tro. Den här bilden (bakgrunden) var tagen med en 10 mp kamera och blev så småningom en fototapet med måtten 3.5 m x 2,5 m. Men då använder jag speciella program för att förstora bilden så mycket.

se min hemsida www.prepix.se/fototapeter

johan
0

#4: Snyggt att golvet vad lite sandfärgat tillsammans med den väggen och soffan!

Länken fungerar tyvärr inte. 404 File Not Found.

Vad kostar det att göra fototapeter? Vi håller som bäst på att klura på hur vi ska inreda ett barnrum och att göra en egen tapet på en fondvägg vore ju rätt skoj.

ps. Förlåt att jag kidnappade tråden…

Mvh // Johan

iboat
0

Sorry, det ska vara www.prepix.se/fototapet

Där finns info om det mesta inkl. priser.

papa-bear
0

Det är väl till syvende och sist skrivarens kapacitet som avgör hur bra bilden blir, eller har jag fel där? För även om kameran klarar ett antal mp, skall ju skrivaren klara av alla färgseparationer. Har dålig koll på skrivare, vad klarar de nu för tiden? Pixelmässigt. alltså.

En fototapet trycks väl i en tryckpress?

Rozzy
0

De är så grymma en del skrivare så man blir förvånad.

Det är viktigt med skrivarinställningar och att du ställt in ditt Ps rätt från början!

Var på ett seminarium på skandinavian de var givande.

iboat
0

#7 Massproducerade tapeter trycks i större tryckpressar men i mitt fall kör jag bara en åt gången och då trycks de i stora UV-printrar.

Ang. kvalitén är  det alltid ett samspel mellan bildens kvalitet och skivaren/material.

I det här fallet räcker det med 100 dpi när bilden är i rätt storlek (cm).

Resultatet blir förvånansvärt bra.

Rozzy
0

tack för tipset iboat