Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 921 ggr
bosse
0

Drevviken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bor vi hos min bror i en egen liten lägenhet med kök. Vi har sjön max 15 m. från huset. Vi har rodd-/motorbåt, kanot och kajaker. Inte så mycket mer man kan begära av en semester. Jag lär grabbarna ro och paddla. På torsdag bär det iväg mot Östergötland och Kolmården, sen på lördag så fortsätter vi nånstans söderut eller västerut. Gbg är iaf ett delmål.

bosse
0

Det är vyn mot Trollbäcken hållet.

bosse
0

Och mot andra hållet som är ändan på viken med en massa näckrosor.

bosse
0

Här närmsta grannen.

bosse
0

Grannen åt andra hållet - i spegelbild.

bosse
0

Jag gick upp vid halv fem en morron och fotade "Duck Island" i soluppgången. Ångan steg från vattnet i den kalla luften.

Trevlig sommar!

bosse

Robert
0

Det såg ju oförskämt bra ut, hoppas ni lider av myggen ;)

Robert

bosse
0

Jag missade en av dom 3 små badplatser som finns i närheten. Grabbarna badar varje dag och det är bara negrer som är brunare än dom. Jag har vadat ut lite grann, men jag badar inte om jag inte måste visa mej på styva linan, när det är under 25C.(På styva linan har jag badat vid 13C) Det var 28C i Medelhavet några timmar innan vi åkte från Libanon.

bosse
0

Vi utforskade lite mer av sjön igår och hittade denna gädda, fast tydligen kallas den för flodhästen.

Robert
0

#8, bor ni i närheten av Kolmården?

Hälsningar

Robert

bosse
0

Vi bor nu vid Drevviken i Haning kommun. Dom 2 närmsta nätterna kommer vi att sova vid Bråviken, ca 1 mil från Kolmården, sen blir det Hultsfred och sen Sävedaln i Gbg.