Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 330 ggr
Robert
0

Födelsedagskalas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yngsta dottern fyller två år nu på måndag och vi passade på att fira henne redan idag söndag. Det jag tycker är svårt när jag fotar hemma är att få bra bilder när det är mycket folk runt omkring.

Idag skärpte jag mig för att ta just bra bilder, koncentrerade på vad jag hade i bakgrunden och då ville jag helst ha rena väggar och inga personer bakom mitt huvudobjekt. Sedan försökte jag zooma in så mycket som möjligt så att mitt objekt fyllde hela bilden.

Har du tips på hur man tar bra bilder hemma så tar jag tacksamt emot dom!

Även om jag nu fick bort många störande detaljer i bild så kom det alltid en liten mugg eller arm i bakgrunden. Så för att få bort störande detaljer har jag lagt till vinjetter på en del utav mina bilder, se bifogat.

Nu sitter jag och väljer ut de bästa bilderna och hade tänkt att det skulle bli 15-20 bilder som jag gör ett bildspel utav. Att göra ett bra bildspel tar några timmar att göra, men det är väl värt mödan.

Hälsningar

Robert

Se fler bilder här!

Linda
0

Hej

-Fin bild på fina barn det blir verkligen extra när man suddar ut kanterna själv gillar jag svartvitt.

-Sambon tar hundratals bilder på våra barn och nästan alltid blir de bra det är konstigt med barn men de blir alltid så vackra och verkliga

mvh Linda

Citron
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Att ta bra bilder på ungar är (iaf för mig) en riktig utmaning.

När dom äntligen står fint, glor dom in i kameran eller gör sura miner.

Bifogade en bild jag tog på min lillasyster Julia.

Det är nog den bästa bilden jag lyckats ta på henne.

Robert
0

#2, hehe, jag känner igen det du skriver. Snygg bild du har lagt ut på din syrra.

Hälsningar

Robert