Svenska Rallyt SS13
Var iväg på svenska rallyt i helgen på sträcka 13
Här är några bilder vad tycker ni?? =)
Mer bilder finns på FotoKanen.se
Här är en bild på Mikko Hirvonens framdel :P

Mads Östberg är det väl på sista bilden har jag för mig att han heter i alla fall.
Läckra bilder, lite kommentarer om dem!
Första bilden tycker jag är rent för snävt skuren, även om detaljrikedom och skärpa på motorhuven är kanon! Skulle velat se åtminstone framsätet (föraren/kartläsaren) också för att få lite mer liv i bilden.
Andra bilden, den på Solberg, tycker jag du lyckats kanon med. Jäkligt bra skärpa, den varma färgen i bilen gör sig bra mot resten i bilden samt så ser man riktigt hur slasket stänker bakom framhjulen när bilen dundrar förbi. Härligt jobbat med panorering (även om det ser ut att vara korta slutartider överlag), men det behövs väl när bilarna rusar fram i +100 km/h kan jag tänka mig…
På Östberg så är det också jäkligt häftig skärpa på motorhuvspartiet, resten av bilen är det lite sämre med. Skulle velat se lite mer skäpra på övriga bilen, eller kanske (för att få lite udda bild) skärpa just över förar/kartläsarpartiet med lite mer oskärpa över motorhuv och bakparti?
Överlag jäkligt bra jobbat med snabba motiv.
Vad hade du för utrustning?
mvh Martin

Ja så hette han nog =)
Tackar för dem bra kommentarerna
Jag låg på en slutar tid mellan 1/100 - 1/200 och bländare mellan 4-8
Jag använder mig av Canon Eos 20D med batterigrepp och canon 55-250mm f/4-5,6 IS
Gillar bilden på Henning bäst. Förstår att det var svårplåtat, VM åkarna har ju lite annat tempo än de förare jag brukar plåta.
Mvh Bengan

tackar :D
medelhastigheten låg på 160 tror jag det var :P
Någon som har kollat på hemsidan?
Har kollat litegrand.
I början av slidshowen har du precis den bilden jag efterlyste av Hirvonen (första bilden i denna tråden), hela bilen. Grymt mycket bättre bild om du frågar mig.
Bild 1879_01 med grussprätt, och actionbilderna från 1910_01 och 5-10 bilder framåt är överlag också bra och sticker ute lite mer än "mainstream" från sidan/snett framifrån.
Några av de (1910 och framåt) har du dock misslyckats lite med tycker jag, förvisso mer miljö bakom med lite åskådare, men för mycket snö.
Gillar mer när du är nere på marknivå och man nästan ser under bilen, samt grusskvätt runt hela bilen. Det är några bra foton du lyckats med där.
mvh Martin

tackar =)
Jag håller med om att bilderna blir bättre när man är längre ner. men sträckan jag var på var ingen bra foto sträcka om du förstår. Sedan har de gjort om så man får inte ställa sig vart man vill heller så det var svårt att hitta något bra ställe att stå på.
Jag tycker du har lyckats bra ändå, och någonstans finns det väl en säkerhetsaspekt att tänka på också :o)
mvh Martin
Ja men fint serru!
Kan se den 1:a bilden som ett julkort från föraren.
Detta kan du tjäna stålars på.. ring upp klubbarna och sälj bilderna.

He he tackar =)
Att sälja bilder från ett sånt hära evenemang går knappt pga att det är så himmla många fotografer som är där.
Men visst är någon intresserad självklart säljer jag den =)