Problem med Lightroom
Har några bilder jag fotat i RAW-format. Har dem i biblioteket och vill konvertera dem till JPEG-format, men har glömt hur man gör. Har testat allt möjligt men det fungerar verkligen inte, de vill inte "kopieras". Någon som kan hjälpa mig? Har Lightroom 1.1
Vet inte om jag lagt tråden rätt
Johanna - Instagram
Om lightroom har importerat filen ska du kunna exportera den;
Ctrl-Shift-E
Där får du upp en fildialog

Du kan väl ta upp den i Photoshop och spara den därifrån?
#2: Är det just den bilden det blir så med eller med alla? Har det fungerat tidigare?
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag vet inte om det här felmeddelandet är vad Lightroom ger om den helt enkelt inte kan hitta filen. Det du ser på skärmen är vad som finns i Lightrooms register, men det är bara tumnaglar; om filen har flyttats eller bytt namn med ett annat program så syns den fortfarande här, men den kan inte öppnas, och följaktligen inte heller exporteras. Prova om du kan få upp den i fullt format, i så fall borde det gå att spara den också.
Jag har ibland råkat ut för det meddelandet när jag har haft Lightroom igång länge. Vid omstart har det fungerat igen.
Vänliga hälsningar
Niklas
Sorry… I ett sådant läge skulle jag först pröva att gå tillbaka till ett datum då det funkade. Om inte det hjälper, installera om Lightroom
#7: Och du kan fortfarande se och öppna bilderna i andra program?
Vänliga hälsningar
Niklas