Texas - nakenkatt

Märklig katt det där, du har fått en väldigt överexponerad bild, har det varit medvetet?. Om du skulle öka kontrasterna lite så kanske det skulle fungera som high key bild.
Tack för ditt bidrag-
Hälsningar
Robert
Jättehäftig bild tycker jag. :)
Jag tycker den blev rätt häftig, lite spöklik.

Tack för era svar!
Nej, överexponeringen var inte medveten. De flesta bilderna jag tog vid tillfället blev inte fullt så överexponerade. Dock blev de väldigt mycket vitt runtomkring (vit stol + vitt kök + en katt som är väldigt ljus på delar av kroppen) och det var medvetet.
Bifogar en bild som var grundtanken då jag fotade katten.
Jag har köksstolen Rodrigo (Swedese) som har ett hål i ryggslutet och jag ville att Texas skulle sträcka sig genom detta hål för att ta sin godis. Blev dock inte helt nöjd med någon av bilderna (men tyckte att spökbilden ovan blev effektfullast).

#4 Ball bild den liksom kryper in i kortet snyggt gjort
mvh/bjorsa

Tack bjorsa!
Är inte helt nöjd med bilden, den kanske skulle må bättre av att beskäras.
Roligaste bilden är nog ändå denna:
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?programID=2653

Ha den var läcker ,Är nakenkatten en sk allergi fri katt ?
mvh/bjorsa

Häftiga bilder du har fått till på din Sphynx, :)

Tackar! Jo han är kul att plåta även om han allt som oftast smiter undan kameran.
Jag är allergisk mot vanliga katter och blev därför intresserad av att skaffa nakenkatt (Sphynx) då jag hört att många allergiker klarar av denna ras. Gjorde ett test och satt med 4 st nakenkatter i en liten stuga i flera timmar och kände inget. Dock får jag utslag om han råkar slicka mig på armen tex. Någon gång har jag nyst då vi lekt och busat en lång stund och kanske haft honom för nära ansiktet. Men i det vardagliga tål jag honom galant (förutom när han håller på Trinidad & Tobago såklart….
)
Jag vill ha en naken katt :D guud va söt. PUSSA från mig

#11: Rolig bild även om den är lite ljus på min skärm.
Vänliga hälsningar
Niklas
BJORSA
Vill tala om att man måste nog testa om man klarar av en Spynx innan man köper en (oftast lång väntetid dessutom). Jag testade min son i ett hem med 2 Spynxkatter och han fick allergi precis på samma sätt som han får med andra katter.
Kanske hör hemma på kattforumet men jag ville bara tillägga att det är ingen garanti att man klarar av att umgås med den för att den är sk "allergifri"
Lovisa….. som ville haft en sån gosig katt..

#13 Skall inte köpa någon katt då jag har hundar men de var mer tänkt som en fråga bara med lite baktanke då min dotter som håller på att flytta hemifrån börjar prata om katt men frugan är allergisk mot vissa katter hon börjar då att nysa hela tiden .
mvh/bjorsa

Självklart viktigt att man testar sin allergi innan (så gott det går) så att man inte står där med en kattunge som man inte tål. Värst för katten givetvis men också trist om man nu stått länge i kö för att lägga 16 till 20.000 och sedan inte tål den.
Men är det inga allergiproblem så kan jag verkligen rekommendera en sådan katt. Otroligt mycket personlighet och en underbart gosig katt. För er som inte klappat en nakenkatt så är dess hud varm och känns lite som en persika. Som en micrad persika! 

#15 "…som en micrad persika" - men vilket härligt uttryck! :)
Jättefina bilder!
//Pia, värd för Katter iFokus
är din katt kastrerad?

16-20 tusen för en katt då finns de inte så stor avel i landet eller så har dom ka(r)tellbildning :-)
mvh/bjorsa

Nej den är inte kastrerad. Han är bara ett år och om allt stämmer med honom så hoppas vi att han kan bli pappa till några kullar.
Det finns som du säger inte så stor avel i Sverige ännu. Därav priset. Det finns endast några få seriösa uppfödare.
Men det kommer att ändra sig för intresset är stort.