Djurfotograf 2 (kritiktråd)
Hej alla djurfotografer!
Jag tänkte (eller igentligen en annan här på foto.ifokus) att vi skulle starta en ny tråd med djurfotografier. Men nu har jag en ny ide. Innan man får lägga in en bild så måste man skriva och tycka till om personen som skrev innans bild. Om ni förstår vad jag menar.
T.ex.
Jag lägger in en bild. Nästa person (Sara) som skriver måste säga vad den tycker om min bild. Och sedan lägga in en egen bild. Tredje personen (Niklas) som skriver då måste säga något om den Saras bild innan Niklas får lägga in sin bild.
Så jag börjar, här är min bild.

#1 bilden ser ut som ett vykort

#6 vet inte vad det är men det går lätt att reducera borth har inte orkat göra det bara. snyggbild föresten pussas dom eller
#7 Tack!! Tja, man kan alltid önska. Tror nog de snarare slåss!!

#12 jo jag håller nog med 10, o man ser inte krokodilen för den smälter in i det gråa, originalet är mkt bättre! =)

-men jag vill ju ha kritik på min bild ju?! #14

Men då får du lägga in den igen och svara på min bild okej :) Jag vill bara att folk inte ska skriva massa emellan :)
#18 Kul ögonblicksbild! Svår att fånga, då man oftast inte hinner reagera. Bra!
Dock tycker jag det är för lite utrymme framför nosen på hunden. Är bilden klippt, eller är det så trångt även på originalet. Tyvärr också lite störande med gallret, precis som du själv skriver.
Jag fortsätter med mina ögonblicksbilder. En bild i motljus som hängt med ett bra tag. Gillar den just tack vare motljuset.
Som ni kanske förstår är jag väldigt förtjust i bilder som blir till av en slump, istället för arrangerade "konstverk". 
Gillar inte riktigt idén med tråden, att man måste kritisera just bilden ovanför och att man dessutom måste skicka in en egen bild. Risken blir att folk skickar in bilder som redan är publicerade just för att få ge kritik till någon som kanske efterfrågat det (lite som pekwall, som undrade om det var fler som tyckte bilden gjorde sig bättre i färg och att det var för mycket luft runtomkring). Vet faktiskt inte om jag lagt in duvan innan, den finns i alla fall i mitt fotoalbum. (har jag för mig).
pekwall Angående #10 så tycker jag bilden gör sig bäst som du först publicerade den, då texten om kamoflauge gör att det skall vara "svårt" att se den.
Asagard Gillar också bilden på dina springande hästar, liv i bilden och motljuset gör sitt till! Gillar att du har mycket luft runt hästarna, just då det är några stycken så tycker jag att helhetsintrycket blir bättre när man ser vad som händer runt omkring.
mvh Martin

Okej, skit i min ide då så kör vi på som vanligt :)

#22, det var en bra idé, ge inte upp. En sak till, du har utvecklats mycket bra på den korta tid som du har varit aktiv här, horsgirl!
Robert
#19 ja, orginalbilden blev sådan, testade klippa bort lite av svansen, men såg så dumt ut..
gillar dina lekande hästar :)
håller med om att ögonblicksbilder är de kulaste, känns alltid så glatt de gånger man lyckas fånga något oväntat :)

#23 Jo jag tycker också att det är en bra ide. Dock inte jag som har kommit på den. Där jag har sett denna lilla *lek* har det funkat mycket bättre.
Tack… men vad kommer det in i denna tråden :P

SarahPeace - många bilder här. För att kommentera alla, så måste jag tyvärr säga att de första bilderna, är skärpan alldeles för dåligt, vilket gör att det blir jobbigt för ögat att titta på bilderna.
Bild #33 - Fokus ligger helt på tråden som går genom bilden och den går dessutom genom fölungens huvud. Själv hade jag nog krupit ner lite mellan tråden och staketet och försökt ta kort därifrån. Du får en mycket bättre vinkel också om du kommer ner lite grann.
Samma sak gäller bild #34. Det skulle även varit skoj att se huvudet på den sista hästen.
Kan du inte ta lite fler bilder på dessa prickiga hästar? Kanske du kan gå ut och sätta dig i hagen och vänta på rätt ögonblick? Tror att bilder på dessa hästar skulle kunna bli riktigt bra och häftiga, om du får rätt läge.
Lycka till!!
Lägger in en bild på en fjäril på blomma.

#35 , ja det vart dålig skärpa på bilderna, men jag hadde inte kommit på hur man "ställde om det" iihih , man är ju lite otecknisk i bland:P , Tyvär så ska vi inte till prickiga hästarna på ett tag(vi bor en längre bit ifrån dom, och vi ville bara se på min lilla ponnys Syskon :P hihih, men kaaaaannnsskke så ska vi ditt till vintern typ o se för då har dom ju växt :P ,

(Harkel) SarahPeace har du läst första inlägget?

oj shit ! FÖRLÅT !, !! , *skämms* ja läste inte just aaallllt
Ni kan hoppa över mej isåfall :P
Super snygg bild.
Men jag säger till dig som min man ALLTID säger till mig *asg*
Synd att nte hela örat är med.
jag är EXPERT på att ta foto där delar saknas. hehhe

#46: Härlig bild med fantastisk fina mättade färger.

#49 Hahaha Vilken gullig! 

#49 Fasen vilken skön strutsbild, bra fångat.

#52 hohoho så söööt!

#49 skitsnygg bild jag skansar på att du hade zommat rätt mycket va?

Horsegirl, bilden blev mycket snyggare efter ändringen. Vad gjorde du med den?
Här kommer en bild på kattunge äter leverpastejsmörgås.

Skulle ha velat se HELA lilla kaninen..

#57 Nääääää Fy fasen va sööööt! Nu smälter jag sakta men säkert! hihi

#67 anv macro på kameran, släckt i rummet, lite sken av dataskärm fanns (just så jag skulle kunna se lite av vad jag gjorde). Blixt användes.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#68 okeej det blev ju jättebra :D

#71 vi hade en sådan som hette Johan. Gav bort honom till en jätteintresserad familj när vi skulle resa bort i ett år.

Mitt första kommentar här! Skoj sida, för en fotogalen amatör!
#76 En väldigt vacker bild som för mig verkligen betyder sommar! Det enda som stör något skulle i så fall vara eltrådarna, något annat kommer jag inte på. :)
Min bild föreställer en sheltievalp på 8 veckor.

#77 naaaaaaaw! fy fasen vad söt! ojojoj =) hihi

#80.. Fast bilderna blir inte alls bra i Jpg, iaf inte för mig ..
Watch out för de där klorna. :)
mvh Martin

De var väldigt lika och hade lite liknande stil!

#90 verkligen en otroligt bra bild! Den katten ser så klok ut eller som en blandning av ett lejon och en människa, kanske är det posen med "armarna" som gör det.
Runsviks #90
Det är vad jag kallar "a cool cat"! Gillar att den är tagen en liten bit nedanifrån. Fin bild, är det en Norsk skogkatt (sköldpadd och hona? Förresten-är det bara honor som blir sköldpaddstecknade?)?
Min bild är ju "not a masterpiece" med öronen avskurna, men lite kul för mig… för man får sällan ta kort på på denna katt och så helt plötsligt får jag "världens" närbild när hon sitter i mitt knä.
Let me introduce: Lady ZsaZsa brassamandelmassa - the master of all the cats in her "castle"(bara kattkillar kan jag tillägga - ja och en och annan hund)

Denna "coola cat #90" är S*Tigressan's Lemi är en otroligt härlig katt och vilka kattungar hon har fått sedan. De har fått hennes härlig temperament… ja, nu tänker nog några att jag måste vara uppfödare, helt rätt och det är Norsk Skogkatt… så motiv att fota har jag så ni lär nog få se mer av den varan.
#93-94
Vilka fantastiska foton. Allra helst #93 härlig färger mot den bruna hästen. SNYGGT
#92 ja, bara honor blir sköldpaddsfärgade
Nu har ni tappat tråden…
Ni ska kommentera föregående bild innan ni lägger ut er egna. Har ni inte läst horsegirls kommentar?
Ja jojjehanna tack för svar! jag googlade fram det efter att jag ställde frågan. Hade för mig att det var så. Har själv en liten "sköldpadda"

#96: vilken häftig bild!!! ljuset och dammet. o hästen ser verkligen ut att röra sej. ser härligt ut de där :)
bild på min vovve… taget nära där jag bor… tyck synd om mej för den utsikten!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#103, glömde att skriva om din bild, sry! Men jag tycker den var jättefin, har bilden en sån färg, eller har du orginalet också? Jag tycker endå att färgen ser bra ut, men orginalet kanske är ännu bättre :D

104# känns som en "snapshot" skärpan ligger helt fel på grästmattam istället för på hunden. Sen är hunden felt beskuren halva huvudet fattas bla. Därimot är det mycket luft framför hunden och det ska det vara för att få en kännsla av fart när hunden rör sig framått.
Här är mitt bidrag fotad förra vintern. snön är medvettet överxponerad för att få en "Hilight" bakgrund.

(tyvärr kom det en skugga i ögat =(…. inget ljus inne nästan men tycker han är söt där)

#117 bilden gillas tyvärr inte.. den är tajt beskuren/fotad.. ögonen är döljda och bakgrunden rörig. Hunden smälter in i förgrunden tycker jag och bakdelen kapas nästan.
Min bild -
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#121, djurfoto ?
Vilka fina djurbilder! Ni är alla välkomna att kika in på djurfoto.ifokus. :)

- borttaget -