Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 2666 ggr
Muwrat
0

Kritik Isländsk FårHUND

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gjärna ha hård kritik på dess bilderna på min hund Brúsi! :D

Visst ser det ut som en Sfinx eller vad det heter såna där stora stenstatyer lejon kropp med Farao huvud (?!)

Muwrat
0

Denna gillade jag :D

Muwrat
0

Denna tyckte jag var ascool svartvit lägger upp den i fäg oxå!

Muwrat
0

färg

L1ll4n
0

Det skulle vara mycket finare på första bilden om hunden kollade in i kameran.

Andra bilden gillar jag, den ser stilla ut (:

Tredje bilden gillade jag mest , den var underbar! 

Fjärde bilden är ju den samma men den är finare i svartvit :D 

Är inte så inne på det här ännu.

Ellsa
0

I överlag fina bilder!

[mingdie]
0

Bra komposition på bilderna. Trean är mycket fin. På som två första så har du fått skärpan lite fel. På andra bilden syns det att planken framför hunden är skarp men huvudet och ögonen är lite mjuka.

Om du gick upp ett bländarsteg från 4.5 till 5.6 så skulle du få lite bättre skärpedjup vilket gör det lättare att få skärpan rätt.

Muwrat
0

#6 hur ändrar man det? har en pentax…

[mingdie]
0

Jag ser att du på din Pentax DL har använt action programet vilket gör att kameran försöker välja den snabbaste slutartiden som den kan. Det gör att bländaren blir liten dvs så stor öppning som möjligt. Om du använder Av programmet istället så fungerar det bättre. Titta i sökaren och du kommer att se ett bländar värde på F3,5 upp till F22. Vrid på hjulet bak på kameran och bländarvärdet kommer att ändra sig. Samtidigt så ser du också slutartiden som en siffra tex 60 eller 125 osv.

Med dom bilderna som du tog skulle jag använda bländar värde F5,6 eller 6,3. Då får du lite mer skärpedjup vilket gör det lättare att få motivet skarpt. Ju större del av bilden i djupled som du vill ha skarp ju större bländartal använder du. Samtidigt så får du se upp så att inte slutartiden blir för låg för då blir bilden oskarp pga att man inte kan hålla kameran tillräckligt stilla. På din bild så skulle jag inte gå under 125 i slutartid.

Naturligtvis kan du använda ett lågt bländartal för att få ett kort skärpedjup för att få motivet att stå ut. Skickar med en sådan bild.

Lycka till