Kritik på macro.
Jag skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på dessa bilder som jag tog igår med mitt nya Tamron 90/2,8.
Samtliga bilder är obeskurna!
Ser fint ut :)
#4 Tack!
Puttar lite. Ingen mer som vill kommentera? Vill ha mycket kritik!
Jag tycker de ser jättefina ut:) Har inget annat att säga:)
Tyckte först att det var lite oskarpt i den första bilden, men sedan tycker jag det är jättefint:)
Kramar//Carro
#7 Tack! Jo, skärpan sitter ju på en av dom där "stångarna", jag har minnesförlust och kommer inte på vad det heter :]
#8 Jaaa, nu såg jag det!
Jättefint:) Okej, jag kommer inte heller på vad det heter;) Frömjölspinne kallar jag de :P haha Men de heter nåt proffsigare;)
Kramar//Carro
Någon mer som vill kommentera?

vill minnas att vi fik lära oss att det heter ståndare och pistill på biologin.
Ståndaren har frömjöl och pistillen är kladdig och suger åt sig mjöl från insekter.

Tycker att bilderna var jättefina, först så tyckte jag att 1 var lite konstig med skärpan, men ju mer jag kollade desto mer gillade jag den.. Jättebra jobbat :D
#11 Jo, så är det nog ;)
#12 Tack!

fina bilder, har själv funderat på ett macro objektiv. det blir välldigt sännande bilder när man leker lite med stora bländare.
#14 Tack! Jo, macro är jätteroligt.
Tyckte att bild 1 var så mysig och fin. Gillar de andra två väldigt mycket också. Bra jobbat! :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Bild 1 var lite oskarp, men när man tittar närmare är den mysig på något vis. Dom andra bilderna är också jätte bra. Jag tog en macro bild på min amarylis och offrade mej verkligen. Jag är pollen allergiker så jag fick nysa ett antal gånger. Det är jätte mycket pollen så linsen blev kladdig imellan åt.

Bild 1: Gillade inte färgerna… ser för trist och mörk ut. Men bra fokuserat!
Bild 2 & 3: Inget kritik, gillade dom verkligen :D

Du vet vad jag tycker om den svartvita Lina. Helt outstanding i mina ögon.
Skulle lätt ha den på canvas i vardagsrummet.
Hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#16 Tack!
#17 Tack så mycket. Haha, usch då ;)
#18 Okej, tack!
#19 Haha, tack så jättemycket! ;)
Superfina bilder Lina :D Har sagt det förut, men jag älskar verkligen dom här bilderna =) Tycker det är väldigt mysigt med den mörka lite mer "höstiga" känslan i dom.
MVH Sofie
#21 Tack Sofie :)
#23 Okej ;) Tack!

Jätte fina bilder :) Vad har du fotograferat?

#25 Tack :) Blommor (bladen).
#26 Nej, inte när jag fotar macro.

Du är så duktig! Känslostarka bilder, fina mjuka färger.
#28 Tack Elsa :)

Hmm vad kan man säga vill också ha ett macro :))
Gillar vattendropparna - Skit snygga

Väldigt fina bilder :) Gillar de softa färgerna i den första och de andra två är det fint fokus i
#30, #31 Tack!
Jag gillar verkligen den andra och tredje bilden! :D

första bilden var nog fin men kanske lite skarpare kunde den ha varit. Men 2 och 3 tycker ja var jätte fina! :)
Älskar skärpedjupet på #1. Dom andra två var också riktigt häftiga!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack, hörrni!