Kritik på Rosa gerbera :)
Heej :) Tänkte se om någon här inne har lust att ge konstruktiv kritik på en av mina nyaste bilder ja fotat. Den föreställer en Gerbera och är fotograferad inomhus med bländaren på 1.8 :) Tillsatte extra ljus i form av en stor bygglampa, funkade inte speciellt bra, men en hyffsat bra bild fick jag iallafall :) Fotad med mellanring :)
Varsegod att kommentera och ge gärna konstruktiv kritik :)
Mvh Louice - www.lober.se

Fan jag kan inte ge dig konstruktiv kritik men hoppas att du blir nöjd ändå…
Väldans fin bild… vissa av bladen längst ner till vänster ser genomskinliga ut.. men det ger en bra effekt… jag kan absolut inget om foto på det viset du söker kritik men jag kan bara säga att det är en väldigt bra bild och jag önskar jag också kunde ta såna =)
#1 Tack :)
Ser jättfint ut.

Konturerna på blomman ser helfejkade ut. De är alldeles för softade. Sen hade jag önskat en aning större skärpedjup.
Placering och komposition är kanon.
Mvh Marcus
Marcus, Tack för bra kritik :) Förstår hur du menar och håller med dig, Vet faktiskt inte varför det blev så..?
Tack alla :)

Verkar som du rört kameran vid fototagningen kan det va det som gör att kanterna ser suddiga ut för jag tycker att även de främre bladen är lätt sudiga och ser överarbetade ut, men de bakre ser klart ut att vara fejkade.
Hmm sedan saknar jag skärpan på hela mitten av blomman men som det är nu ger ju en viss effekt det med så betyget blir helt ok :))
Ska tänka på det nästa gång :) Tack för all bra kritik :)
#8 Tack :D

Jättebra bakrund. Blomman är väldigt oskarp på vissa ställen. Skulle vilja ha lite mer luft runt blomman. Annars bra!
Jättefin bild ! Men bakre delen på blomman ser klart ut att vara fejkade.