Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 994 ggr
AndersV
0

Mera fotokonst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

denna bild har jag gjort med hjälp av rosor :)

ge gärna kommentarer (sänder även en i röd så får vi se om det är något som gillas eller inte)

AndersV
0

Röd bild

MB300E
0

koolt, hur har du fått till det så?

gjort det i photoshop eller?

The-Photo
0

Jag tycker det ser målat ut?

AndersV
0

#2 ja den är gjord i photoshop men hur ooo många steg blir det :))

#3 Ja det är liksom lite meningen att den ska kännas så :) den bilden jag har innan jag minskade bilden till 700 är på  3872X2592pix så den ser klart bättre ut då när man kan se vattendroppar mm i bilden men vad tyckte du annars om bilden?

Twinlight
0

Lägg in den här på Bildredigering.. :D

sumpen
0

Wow vad häftigt! hur gjorde du det liksom, lång sutartid osv? =)

AndersV
0

#5  oups miss av mig jag fixar in den där --- hmm vilket forum är det? jag hittar ingen som heter bildredigering??   …sorry :)  jag kom bara till en tävling som va avslutad ?? 

#6  bilden jag använt är denna spara ned den och ta fram egenskaper på själva bilden :)) så ser du vad/hur den är tagen "tror jag"  sedan är det bara att låta fantasin flöda i photoshop :)

Krissefoto
0

Kikat runt lite på dina bilder nu.. riktigt snygga! Men vet inte om jag ser det som "foto konst" ser det nog mer som animerad konst.. dator grafik för mycket gjort åt bilden för att kallas foto. Men vad spelar det för roll igentligen.. snyggt är det!

/Krisse

Krissefoto
0

Kikat runt lite på dina bilder nu.. riktigt snygga! Men vet inte om jag ser det som "foto konst" ser det nog mer som animerad konst.. dator grafik för mycket gjort åt bilden för att kallas foto. Men vad spelar det för roll igentligen.. snyggt är det!

/Krisse

Mandylion
0

här kommer dagens sågning Skrattande

Första bilden - den blåa hade jag svårt att känna nåt för. Den är häftig, spretig och spetsig men jag kunde inte få in en känsla i kroppen… sen så såg man framförallt inte det som kanske ska se ut som ett ansikte? Lite för mörkt tycker jag.
Bilden i sig är jävligt unik och svår. Har fasiken inte rätt ord i käfta men det är nåt speciellt med den men som sagt… känslan vill helt enkelt inte in.

Andra bilden som är exakt samma sak fast i rött, ser ut som något som skulle kunna föreställa djävulens fågel. Sändebud? wihoo nej men det var också häftig… dock svår att förstå varför just röd. Egentligen gör ju den röda en cool effekt som fick mig att tolka den som något underjordiskt fenomen.

Ander fan.. du kan ju det här. Hur har du tiden? Tar det lång tid att fiffla med bilder på photan? Ja.. duktig är du fan… vissa bilder säger mer än andra men dom håller alla samma klass vare sig man gillar dem eller inte… snarare gillar dem mer eller mindre.

Min absoluta favorit är kloten utan kattögonen sen kommer dom där delfin/fåglarna.. ja.. såg det så i mina ögon.. hihihi .

Feed me med mera bilder. Älskar att se dina bilder.

Skrattande

AndersV
0

#9 Du har helt rätt i det du säger orginalbilden är ju så tvistad att man kan säga att bilden inte existerar som bild utan blivit datorgrafik "men det kan va kul att veta vad det är för bildtyp jag utgått ifrån"

#10 Du har helt rätt bilden blev väl mörk men jag kan sända dig den i full storlek så kan du titta på den innan jag mörkat den :) då ser man vattendroppar som rinner ned i "pannan" på "fågeln" blev rätt skumt…

Tid nja det tar en stund det gör det men jag passar på när lilleman sover "jag är pappaledig fram till jul" och han såver 2-3 timmar varje dag så då passar jag på  Generad

Tack för kommentarerna :)

Mandylion
0

Oj oj vilka tolkningar jag har… kanske ska lyssna så mycket på mig. Generad jag har ju så mycket i skallen när jag ser biler eller film… (är skådis så man har lärt sig massor av sånt här med konst… fotografi… arkitektur) etc etc.

Det är bara roligt att få se bilder och sen få fram nån känsla…

I vilket fall så tycker jag att du har en kanon förmåga att leka med biler… du har konstnärligheten i blodet… jobba vidare  Skrattande

AndersV
0

Tänkte vissa en inzoomad del på första bilden så man ser dropparna lite bättre på huvudet

Lurvit
0

Kan du inte tex, skriva ner några enkla steg för att lyckas göra en sådan bild? vore trevligt =)

AndersV
0

#14 hmm ska se vad jag kan göra nästa gång jag hittar på något roligt :)

AndersV
0

Ok då ska jag försöka ge en liten beskrivning av hur man kn göra :)

Om du tänkt att göra någonting som har vingar kan du tex. ta en blomma som har långa blomblad.

Jag har denna näckros.

AndersV
0

Ta sedan och sudda bort allt onödigt i bilden så bara blomman finns kvar. (glöm inte att ha en säkerhetskopia på bilden utifrån att du gör fel).

Markera bilden med lämpligt verktyg och om du ska göra vingar kan du utelämna ett par blomblad "blir lättare att få till vingarna då" kopiera sedan det du markerat och klistra in i ett nytt lager.

Det nya lagret kan du sedan ändra utseendet på genom "warp" vet inte vad det svenska namnet är J  "se bilden"

AndersV
0

Vrid sedan bilden så att den passar in i ditt tänk… Du kan sedan gömma originalbilden så att du bara har den warpade bilden framme "lättare att se vad man gör då

AndersV
0

Duplicera det nya lagret "det kan vara bra att ge dessa lager namn" vänd sedan bilden så du får en vinge nr2 och placera den på bilden där du vill ha den

AndersV
0

Kopiera sedan ett utav vinglagren och rotera det nya lagret och placera det mellan de två vingarna du har gjort.. Sedan är det dags att använda Warp verktyget igen "vrid och twista bilden tills du skapat ett stjärtparti till fågeln"

AndersV
0

Ja det är grunden till att göra dessa bilder J  men sedan måste man leka med sudd massa lager och färger hit och dit.  Hoppas detta gav något - min bild blev så här när den blev klar (klar och klar men :))

jojjehanna
0

Snällt att beskriva så tydligt!

Martin
0

Anders, forumet är Bildredigering.IFokus.se. Det är nog en sida du kommer att gilla.

Angående bilderna: Jag gillar dem! Går själv onlinekurs i PS nu men även om jag halkat efter mycket så skall jag försöka jobba ikapp mig innan jul i alla fall. :o)

mvh Martin

fotokrafs
0

#21 Häftigt, tyvärr inget jag kan göra i gimp tror jag. Men får testa ngn ggn.. :-) Håller med övriga att detta borde du lägga upp på bildredigering.ifokus också, tror att många skulle uppskatta det. Skrattande

HannaHallgren
0

wow!

Twinlight
0
Vaselek
0

shit vad coolt!

Mandylion
0

Anders

du beskriver väldans bra. Undrar om jag nånsin kommer kunna göra en sån grej…
Har du inte fler bilder?
Nu var det ju ett tag sen man såg dig och dina bilder.

AndersV
0

Hej Mandylion

nix jag har inte tagit mig tiden på ett tag och fixa nya bilder :) men det lär väl komma antar jag….