HP PhotoSmart R817
Jag funderar på att köpa en ny digitalkamera istället för min tegelsten som jag har nu. Jag har kollat runt lite och fastnat för HP PhotoSmart R817. Vad tror ni om den?
Någon som har den?
Tips på andra alternativ i prisklassen runt max 3000kr.
Vad bör jag tänka på innan jag bestämmer mig?

Jag skulle föreslå att du tittar på en kamera där du kan använda manuella funktioner, gärna tids och slutarautomatik, ställa in ISO och 4-5 megapixlar. Titta gärna på beg alternativ.
Hälsningar
Robert
#0 Jag tycker det beror på vad du vill ha kameran till, som Robert säger kan manuella inställningar vara ett alternativt (jag köpte ny kamera förra veckan, Canon Powershot S3 IS, just för att kunna göra det) - men om du inte är intresserad av det så behöver du inte heller lägga några pengar på de finesserna.
Läs gärna DP-review's recsension på HP-kameran du frågar om, de brukar ha utförliga recensioner.
mvh Martin
Om jag får föreslå någon så tycker jag du ska titta på canons powershot serie. Satt precis och jämförde HPs PhotoSmart R817med Canons powershot A620, och enligt siffror så är de likvärdiga. Men, jag har lånat en powershot A620 och jag blev starkt imponerad främst av hur snabb kameran är! Uppstart, alltså från det du trycker på on tills första kortet kan tas, är under en sekund! Helt sjukt. Sen är kvalitén på korten jämförbara med de jag tar med min EOS 300D. Självklart om om powershoten får de rätta förutsättningarna..
Men, alla kommer förelså olika här, och bara du väljer det du gillar. Jag har alltid tyckt att man ska köpa kamera från en tillverkare som gjort kameror från början. Nikon, canon, olympus osv..
Ett tips är att gå till www.cyberphoto.se och kolla där. Bra priser men främst jättebra sida att jämföra data på. Ytterligare ett plus är att de verkligen provar alla kameror de säljer och de verkar veta vad de pratar om.