kritik på 2 porträttbilder!

Den första saknar skärpa, samt att det bara ser ut som en kontrast mot vit bakgrund. Man ser inte hunden riktigt om du förstår vad jag menar. Bara konturerna.
Ang 2:an så tänk på belysningen när du tar bilder både inomhus och utomhus. I detta fallet hade du kunnat använda aluminiumfolie för att lätta upp ljuset på hunden. Nu blir han alldeles för mörk.
Även i denna bild saknas skärpa.
Kan bero på bildskalningen men jag tror att bilden hade blivit bättre med stöd för armarna eller stativ.
Mvh Marcus

Håller med föregående. Sen tänkte jag också på att i bild 2 stör det i högra kanten väldigt mycket.
Mvh Cattis
#2. Tack Marcus. Ska tänka på det. Jag är sjävl väldigt förtjust i kontratser, men jag inte rört den på första bilden. Skärpa har jag lagt på, men de va kanske för lite.
På 2.an hade jag ett bord som stöd för armarna. Har aldrig hört det där med folie. hur gör man då?
Tack för kritiken! :)
mvh Linda
#3. Det är en kudde, och jag tänker inte så mkt på den faktiskt. Jag hade planer på att beskära bort, men det hade blivit en allderless för tajt beskärning. Sedan är jag inte bra på att klona :) Tack för kritiken! :)
Mvh linda
Håller med #2. Det var inte jättebra kvalité heller..
#5. okey.