Bra lagringsmedia?
Jag behöver skaffa mig mer GB och har ett par alternativ.
Antingen köper jag ett par 4GB's kort eller så blir det en extern lagringsmedia (hårddisk på >= 40GB, med eller utan färgskärm).
Någon som använder en extern hårddisk när ni är ute och fotar? Vilken sort? Funkar det bra? Tillräckligt snabbt? Tillräcklig batteritid?
Förutom detta tänker jag skaffa mig en stationär extern hårddisk till datorn på >= 400GB. Såg en mass från Lacie men är lite skeptisk.
Någon som kan rekommendera något riktigt bra?
Kvalitet är viktigare än lågt pris i detta fall.

Bra fråga, jag skulle idag ha köpt en Compact Drive PD70EX för rek pris på 2600 kr. Den fick bra betyg i Kamera och Bild. Har ett minne på 80GB, snabb och har bra batterilivslängd.
Fundera på att bygga in mer minne till datorn, det är billigare, eller kanske satsa på att bygga en extern hårddisk själv.
Jag har en Maxtor HD, fungerar väldigt bra.
Jag har en Epson P2000 som fungerar bra, dock långsam, drar lite väl mycket batterier. Pallar med c:a 8-10 gb på ett batteri.
Hälsningar
Robert
Jag använder mig av en MAP-M3 med 80GB disk (Dustin art# 5010071548) som funkar bra (kopierar inte över RAW filer dock). Idag skulle jag ha köpt art# 5010091407 från dustin. Den verkar innehålla allt man kan behöva…