Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 783 ggr
Hajda
0

Nikon D60

http://www.fotosidan.se/cldoc/14900.htm

Ja ni hörde rätt, en ny kamera ska snart komma ut i butiken och det är den nya Nikon D60.
En kopia av Nikon D40, D40x.
Som om det inte räckte med dom, ska Nikon komma med ännu en "nybörjarkamera". Nu har jag inget emot dessa kameror, men inget har ju förändrats från Nikon D40 till D60, bara bätte bildbearbetnings system. Kunde dom inte änns få med mer AF- punkter, nej det är fortfarande ynka 3.
Usch nej nu är jag sur på Nikon, Canon ändrade iaf greppet ordentlig på 450D.
Men många nybörjare kommer säkert välja denna eftersom det falska ordspråket "Nyare, desto bättre" hmmm…

Hajda
0

Förresten, ingen AF motor i denna heller!..

Lizzan
0

Haha värt x)  nu har dom gett ut 3 nästan likadana kameror. Tror ändå detta kommer bli en populär nybörjarsystemis.

neonrosa
0

Tycker det var onödigt då D40x är i princip likadan… Hellre en vidareutveckling på D50!

ElinH
0

#3 Precis! Fler MP, större display, fler ISO-värden att välja på samt fler autofokuspunkter hade var underbart!!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

neonrosa
0

Ja man tycker ju det…

Martin
0

Vissa ändringar är ju gjorda, t.ex. "dammsugare".

Sen vet jag inte varför man har pixelhysteri. 10 megapixlar, ni som anser att ni behöver fler pixlar - vad använder ni bilderna till? Hur stora bilder skriver ni ut?

Jag kan tänka mig att en tillverkare har ett syfte med att inte ge de "mindre" kamerorna, de som kanske används av hobbyfotografen/entusiasten alla saker som de ger proffskamerorna. Det finns ju en anledning till att vissa kameror kostar runt 7.000-10.000 och andra 40.000 och däröver…

Lite info om den från Aftonbladet

Info om den får Cyberhoto

Info om den från Nikons egen hemsida

mvh Martin