Vilken av dom?
Jag står för ett svårt val just nu!
Jag vet inte vilken av domma kameror jag ska köpa!
http://www.blocket.se/vi/14712128.htm 8mpix System kamera digital?
2500:-
Eller
http://www.blocket.se/vi/14802564.htm
Vad tycker ni?
Varför just dom? Om jag var du skulle jag satsa på en Canon eller Nikon,fler objektiv passar till dom.

Jag söker efter en sådan men dom är lite för dyra för mej tyvärr.
Vad är maxpriset du kan lägga ut för en kamera?

Max 2000:-
Men dom båda kostar överv 2000:-?

Mm… Men jag tänkte tjata på mina föreldrar men det går nog inte
så max 2000
Är du redo för en system då? Är du inte så duktig och mest låter kameran ställa in alla inställningar kanske du inte behöver en system.Det blir sämre bilder ibland med en system om du har den på Auto än vad det kan bli med en kompakt.
MVH Josefin

Kan nån lära mej lite om en system då?
Har du ingen koll på vad en systemkamera är bör du nog inte satsa på en…
Varför inte satsa på en riktigt bra kompaktkamera istället för en system?

Har en
Samsung S630 6,0 Mega pixels 2,5 large LCD är den bra?
Det är väl upp till dig att avgöra? Det mesta beror ju på fotografen.
"Vilken fin bild! Vad har du för kamera?
Vilken bra bok! vad har du för skrivmaskin?"
#11 Jag och min sambo har en varsin likadan kamera som du har och dom funkar kanon bra i vårat tycke.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mitt tips är att surfa runt lite på olika fotosidor och läsa så mycket det går om facktermer och inställningar m.m. Sedan när du känner dig redo kanske du skulle ta och skaffa en system.
Såg att det fanns möjlighet att ställa in slutare och bländare manuellt så läs på om dessa saker och testa med din kamera innan du funderar på en system.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

http://www.blocket.se/vi/13135381.htm?ca=7_s Typ en sån här? :) Nybörjar kamera :)
#15 Ej digital.
Behöver du en systemkamera?

16# Jepp, men hittar ingen ´´´billig´´
#17 Köp inte en kamera för att det är en systemkamera, spara då hellre till en bra kamera.

19# Vad har du tagit kort på?
#0: Den första ser väldigt sliten ut.
Vänliga hälsningar
Niklas
#20 Hon har tagit kort på vattendroppar. Här har du en artikel om system och digital. Läs hela, den är riktigt bra! Och tänk noga över och överväg varför du vill ha en systemkamera. Är det för att knäppa lite fina bilder som du kan titta på? Är det för att det blir finare bilder? Har du råd? m.m . Prata med dina föreldrar också, dom kanske kan ge lite tips. Och om du nu ska köpa en system, spara till en bra en! Du kommer att vinna på det i längden.
Om jag får säga tycker jag du ska vänta ett tag med att köpa en systemkamera. När jag blir mer duktigare så jag ska köpa en Nikon eller Canon :)

jag ycker du ska satsa på en systemkamera.. Det går ju alltid att läsa manualen och lära sig =) systemkameror tar oftast bättre bilder n kompakta. så svårt är det inte att ställa en systempå auto och ta kort :) resten av funktionerna lär man sig efter hand. :)
den första systemkameran såg sliten ut.
då skulle jag ha tagit den andra :)