Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 861 ggr
borg89
0

Kritik på Studiobilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va nere i lillastudiosvea och fotograferade en kompis lite! första gången hon står framför kameran och första gången jag står bakom kameran i studio med min 40d!

Bilden är tagen med grön bakgrund så har ändrat den i Photoshop. har inte gjort mkt mer med bilden än bakgrunden.

[PeterWem]
0

Lysa upp håret så det syns. Antingen med att rikta blixten dit eller att ljusa upp det i Photoshop.

borg89
0

Ja de kanske ja skulle tänkt mer på när jag fotade. får se om de går att göra något åt de i PS. för tänka på de nästa gång.

[PeterWem]
0

Testa med verktyget Skugga och dra litet lätt över håret så kan du se hur det blir.

Niklas
0

Över huvud taget skulle jag vilja se mer kontraster och färger.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

borg89
0

Här är en uppdaterad bild! har nu fixat mer färger i bilden och försökte fixa håret me. tycker de blev snyggare nu

Niklas
0

Det är bättre. Tyvärr försvinner håret delvis in i bakgrunden.

Vänliga hälsningar

Niklas

borg89
0

ja det är lite synd. får göra bakgrunden ljusare kanske?

Mandylion
0

Fin bild. Bättre nu när den har mer kontraster. Kanske lite väl mörkt hår. Jag blir galen på att man inte får se hennes ögon. Bara veta att dom är där. Men det är väl en del utav mystiken.

Skrattande

iboat
0

Snygg och bra bild. Liksom andra tycker jag att den är lite platt. Ljusare dagrar och mer färg kanske skulle lyfta bilden ett par snäpp.

Bifogar ett exempel på vad jag menar. Tyvärr går bilden "sönder" när man härjar för mycket i den här upplösningen.

/Mats

borg89
0

Här är en bild! nu har ja gjort bakgrunden ljusare och håret är ljusare och sjunker itne in så mkt i bakgrunden.

Niklas
0

#9: Den var inte så dum.

Vänliga hälsningar

Niklas

Flodins
0

Det blev mycket bättre :)