Vad har hänt =S
Har fotat en massa i helgen med mitt nya objektiv, nu när jag kom hem och stoppa kortet i kortläsaren för att flytta över dem till datorn så fungerar inte hälften av bilderna, och jag hittar två som är helkonstiga (bifogar) , vad har hänt?! Beror det på objektivet, eller på kameran, eller är det något fel på kortet?
Alla bilder som försvunnit är tagna med M eller P, de fungerade sist jag tittade på dem i kameran.
Det är en Canon + ett Tamron

Ingen aning :S
#1 ser nästan ut som när vi framkallade en rulle och det blev helt fel. Bilderna var avklippta.

Har inte med objektivet att göra.
Tror mer på minneskortet eller kanske en ren tillfällighet.
Testa att sätta i kortet i kameran och formatera det i kameran, sedan ut och fota, blir det samma så ska du nog skaffa ett nytt minneskort.
Ser ut som dubbelexponeringar på gamma vanlig film :)
flera bilder i en.
Formatera om kortet. Så blir det om man bara trycker på papperskorgen på kameran. Har nog blivit virrvarr i biblioteket på ditt kort. Som sagt formatera om kortet i kameran, så kommer det försvinna, dock så e dina bilder som redan finns där väck.
Alltid formatera om kortet inte trycka ta bort(Papperskorgen) på kameran..
Oj! tycker du ska göra som föregående förslår
De kan vara för att CF kortet har varit för nära något magnetiskt fält.. de står de i min handbok :)
Ser ut som du stängde av kameran eller tog ut minneskortet medans bilderna inte var färdiglagrade på kortet, det kan ta ett par sekunder efter man tagit bilden, speciellt om man tar med seriebildstagning.

Kan vara fel på kameran, jag hade ngt liknande med en ny kamera. Då var det ett felaktigt kretskort inmonterad i kameran.
Hälsningar
Robert

#7 Tror inte det, skulle vara mobilen isf? har lyckats avmagnitisera busskortet en gång, men det hoppade igång igen =S
#8 Kanske =S Har lite bråttom ibland… Kan det bli så om man vill titta på bidlerna fort och inte riktigt låter dem sparas ordentligt först? Annars kan jag mycket väl ha stängt av den, vänta, vad är det?! Bilderna som försvann är dock tagna under lördagen och i början på söndagen, alla bilder tagna innan lördagen är kvar, och i stort sett alla på söndagen.
Har använt kortet efter detta, utan att formatera det (har inte hunnit bränna bilderna som var på, och jag formaterar inte innan jag gjort det) och det har fungerat som vanligt
#9 Kameran är 1½ år gammal så det tror jag inte