kamera beslut
Skulle vilja ha hjälp med att hitta en Canon kamra till rimligt pris(Har canon i skolan, roligare då att äga ensjälv). Vill kunna ta poträtt,djur och konserer. Tänkt mig en Eos 400D, men vet inte om den passar till just det:/. Mvh Hannah

ingen som har något tips?
Köp det kamerahus du tycker är bekvämast att hålla i och som du trivs med.
Sedan köper du till den optiken som passar ditt område.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#2: Jag vill ha en kamera som är bra och inte bara skön att hålla i :S
#3. Det är viktigt att du trivs med den kamera. Och har du chansen till att komma till en kamera affär där det finns kunniga på olika kameror, testa att hålla i dem, är den bekväm uppfyller den ditt/dina öndskemål?

#4, för mig spelar det ingen roll hur den är att hålla i, kan anpassa mig. Vill ha en kamera som är bra att ta med till dom sakerna jag skrev :)
#5. tro det eller ej. Men det är lite av saken.. Den kanske sägs ta bra bilder, men gillar du inte att hålla i den, presterar du heller inget bra.. Varför just en Canon eos 400D, inte en 350D en Nikon, Olympus. pentax. osv. ?

Rent tekniskt kan du ta exakt likadana bilder med vilket system du än köper, fotar du i RAW så kan du göra identiska justreringar och till och med i kamerans instälningar kan du ställa in så att slutresultatet är identiskt, vad som bestämmer kvaliten på bilder är i första hand den som håller i kameran och sedan är det objektiven och givetvis prisklass på kamerahus men vad gäller kamerahus så hamnar det väldigt långt ner på skalan.
Spelar ingen roll hur bra (dyrt) kamerahus man har så blir bilderna inte bättre än vad ens egen kunskaper är.
En bra fotograf tar fina bilder med en billig kompaktkamera och en dålig fotograf får inga superbra bilder med någon kamera alls oavset hur bra kameran är.

#6 vi har eos 350D i skolan, och min förra kamera, minolta var typ som den. Sen verkar 400D bra och den ser nästan likadan ut och samma inställningar. Då vet jag hur jag andvänder den på ett bra sätt. Lite lättare än med en helt okändt märke.
#7 Jag vet att man säger det, jag kan ta bra bilder med kompaktkamera. Det har jag gjort på sistonde. Alla bilder är tagna med den förutom dom som är tagna från fotolektionerna. Men när man kollar på olika betyg så är det olika på dom ju:S. Är ingen expert på kamerer därför jag frågade utan mina efterfrågningar.

Ja du, om du nu redan hittar i menyer och är rätt nöjd med Canon så kan jag säga att 400D absolut inte är en dum kamera, du blir nog nöjd med den :)

#9 Okej :D bra^^ Då ska jag bara städa rummet så pappa köper den xD haha

Var in och tittade på din sida och där står det att du använder dig av Konika Minolta Dynax 5D och har en del grejer till den, kanske skulle titta på en sony A100 eller A200 som kommer snart eller kanske rent av en A700?
Dina gamla grejer passar nämligen i dom kamerorna, pluss att du får antiskak inbyggt i huset med någon av dom.
Kan spara en slant till framtiden om man kan utnytja grejer man redan har.

Kan säga att jag nu har fått en Canon eos 400d :).. Vart ett bra beslut:D