Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 899 ggr
Krissefoto
0

Svampbob verktyget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån mer som hittat svampbob verktyget i CS3? Funkar verkligen till allt!. Säg att du har en fin bild på dig själv sen senaste julen men din gammla rynkiga farmor syns bakom dig och förstör hela bilden. Använd då Svampbob svampen i CS3! skriv bara "farmor" i modefönstret och sudda och farmor försvinner direkt.

Funkar även bra till kontaktannonser! Det är vinter du är blek och förkyld och din senaste bild på dig själv vart kanske inte så lyckad. Skriv då bara "Brad Pit" i modefönstret och sudda med svampbob och du har på 2 sekunder fått en bild som flickorna svarar på!

nobsan
0

Är det ett skämt eller? Men för säkerhets skull ska jag väl kolla upp det.

nobsan
0

Jag håller på att lära mej CS3 just nu och har inte kollat igenom alla verktyg. Tyckte det lät lite väl underligt. Lurendrejare där. Men kul verkar han; lilla BOB. Skrattande

Krissefoto
0

För att få fram Svampbob så klicka på svampen och skriv "lättlurad" i modefönstret;) självklart är det ett skämt, lika bra att säga det innan nån letar sig gråhårig efter verktyget=)

Loa-bg
0

Haha xD

Almondy
0

hahah först fattade jag inget men när jag kom ner till "brad pitt"-delen så fattade jag ^^

LindaKarlstrom
0

Haha xD ett skratt på morgonen sitter aldrig fel, kul idé! ^^

ElinH
0

Hahah XD

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lizzan
0

Hehe, jag trodde att du var seriös x)

The-Photo
0

Jag trodde också du var seriös!

Fy skäms!

anderssonnatta
0

ni som har CS3 , hur har ni fått det ?

joytick
0

:D

#10 Jag har på min skoldator :) Alltså så har jag fått det från skolan ^^ Använder Photoshop i lektionerna ibland.

Marija
0

Haha, jag trodde först att det inte var något skämt. Men lite skumt var det allt med Svampbob i Photoshop X)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kattapult
0

Haha gud va härligt med ett sådant verktyg x).

Kloning skulle aldrig behövas XD

Mkarlsson
0

Hehe.. Trodde inte att du skämtade först ;P  Men smart idé, får väl hoppas att man ser riktiga svampbob i framtiden då :P

ElinH
0

Jag har läst detta inlägg typ 5 gånger nu och tycker fortfarande att det är grymt kul xD hahaha

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Isak
0

Det skulle kunna vara sant. Alltså själva verktyget. Finns ju alla dessa påskägg i alla program typ.

Maila Adobes utvecklare och föreslå svampbob som påskägg i nästa version.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Krissefoto
0

Isak, funderade mer än en gång innan jag postade inlägget. Viste inte hur det skullle tas i forumet. Vist ska man inte hitta på saker men tyckte skämtet var så uppenbart och många har ju fått sig ett gott skratt=)

visst finns det vektyg för både kloning lager masker m.m men ett verktyg som man kan tala om för vad det ska ta bort i en bild genom att skriva det får vi nog vänta på ett tag till=) Men jag ska maila Adobe mitt förslag om svampbob. Hamnar nog på nån ansalgstavla eller som ett internt kedjemail och får några till at skratta:) haha..

Sen finns det ju massa vertyg dom missat om man tänkerefter.

Bamse vertyget som optimerar PS för tunga bildfiler.

Stålmannen verktyget gör att du kan se genom objekt inann du klonar bort dom.

Pixar verktyget som gör objekt animerade genom att klicka på dom.

Politiker vertyget förvränger Exif informationen så det ser ut som du har mycket bättre kamera.

Pacman vektyget äter upp alla bilder som är dåliga så slipper du sortera själv.

Nordea verktyget försäkrar din bild mot copyright brott och om någon knycker bilden så säger programet upp allt ansvar och avinstalerar sig sj.

HAHA ;)

/Christian

Abico
0

*asg* Den var härlig ;P

Hanna 

Isak
0

#17 Ja du vet som det gamla goa pinball i Word97 eller rymdflygturen i Excel97. Eller Adobe Red Pill i Photoshop CS3 Beta.

----

Eller har du testat att skriva =rand(200,99) och sen trycka enter i Word? Skrivträning kallas det. hehe 

---- 

Eller någon som testat att skriva detta i adressfältet i Firefox? about:mozilla  eller about:credits

I äldre versioner av FF kunde man skriva about:kitchensink men i nyare får man använda denna adressen istället. länk 

Eller skriv detta i adressfältet. chrome://browser/content/browser.xul

--- 

Eller öppna anteckningar/notepad och skriv bush hid the facts

Spara, stäng och öppna.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Lizzan
0

Hahaha x)